wat is een LAN kabel?

Toegevoegd na 1 minuut:
En welke aansluitingen zitten erop?

Toegevoegd na 1 minuut:
En welke aansluitingen zitten erop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.6K

Het beste antwoord

Lan kabel = internet kabel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus eigenlijk gewoon een internet kabel voor je pc?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral ook 'internet kabel'. Internet is een dienst, geen kabel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar een lan kabel is gewoon een internet kabel hoor of niet soms.en waarom noem iknhet internet kabel ? omdat iedereen zo noemt zoek maar op google.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KORT maar KRACHTIG

Andere antwoorden (4)

De afkorting LAN staat voor Local Area Network. Men spreekt van een LAN als een groep computers met elkaar verbonden worden.
Een LAN wordt beperkt tot een lokaal gebied, gewoonlijk binnen één gebouw of bedrijfsterrein. Over het algemeen wordt het bereik van een LAN beperkt door de gebruikte technieken. Indien grotere afstanden overbrugd moeten worden (tussen steden en landen) spreekt men van een WAN . Op een LAN-party bijvoorbeeld wordt een LAN gebruikt om over het lokale netwerk computergames te spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat heeft dit nou mee te maken ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhm, de vraag is "wat is een LAN kabel" en jij vraagt wat LAN ermee te maken heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap um ook ff niet IAsk...
Dat is een kabel die je in je computernetwerk gebruikt om computers en netwerkkastjes en modems met elkaar te verbinden.
De aansluiting is een zogenaamde RJ45 connector.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een LAN kabel is een kabel voor je internet, er zit 1 aansluiting aan (dat is zo'n meestal doorzichtige, vierkante aansluiting met een soort clipje eraan om hem goed vast te houden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een LAN-kabel is een kabel voor het lokale netwerk. Er bestaan vele soorten lokale netwerken met verschillende soorten kabels en aansluitingen, maar tegenwoordig is de ethernet kabel met een RJ45 wel de meest voorkomende soort.

Een typische ethernetkabel heeft 8 aders die in paren van 4 in elkaar zijn gedraaid. Afhankelijk van de toepassing en eisen zijn de aders als geheel en/of als paar afgeschermd en soms om een kunststof kern gewikkeld. Hoe beter de kabel, hoe beter het signaal doorgestuurd, hoe sneller de verbinding wordt/kan.

Hier vind je meer over ethernet en een afbeelding van een ethernet (LAN) kabel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ethernet