Je ontdoet de bedrading over een l;engte van 5-10mm van het kunsstof. En dan duw je het koper in een van de gaatjes van de klem. Dit doe je voor alle draden van dezelfde kleur in dezelfde klem. Een nieuwe kleur? Nieuwe klem.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens: in moderne lasklemmen heb je een soort klemmetje wat je open en dicht kan doen; die plaatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt in ieder geval draad nodig met een vaste koperen kern.
Strip een stukje (ongeveer 1 cm) van de draad en steek eenvoudigweg dit gestripte stukje in de lasklem. Door de constructie van de lasklem blijft de draad zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een "normale" lasklem hoor je de isolatie 11mm af te strippen(zonder de kabel in te kerven!) en in de klem te duwen. Op de lasklemmen van Wago is een inkeping aan een zijkant wat 11 mm is. Bij die klemmen met lipjes erop is het makkelijker om verschillende aderdiktes op te lassen en om soepele aders met massieve aders te verbinden, denk bijv. aan een aansluit snoer die in een doos moet worden opgelast, hier kan ook een kroonsteen worden gebruikt maar de kans dat aders gaan breken is groot. hierbij wordt het contact minder en daardoor warmer wat brandgevaar met zich meebrengt. Ook met het inkerven van massieve aders kan dit gebeuren, dus let op met afstrippen!