Waar vind ik een omrekentabel van oude gloeilampen(watt) naar lumen?

Heeft iemand een ezelsbrug om voortaan te kunnen omrekenen van watt naar lumen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

1 watt komt overeen met 683 lumen

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ezelsbrug zou je dan een gloeilamp van 60 Watt kunnen nemen. Deze is ongeveer 40.000 lumen. Vanuit de 60 Watt kun je vervolgens snel de Lumen waarde van andere lampen bepalen.