een warm water boiler aangesloten op een verliesstroomschakelaar 300 ma . De verliesstroom schakelaar springt af maar niet met een 1,5 mm kabel?

wanneer de boiler aangesloten wordt springt de verliestroomschakelaar van 300ma af, kabel = 2,5 mm.
Wanneer ik een verlengdraad gebruik van 1,5mm en daarop de boiler mee verbind springt de verliesstroomschakelaar niet af.
Dit sinds het vervangen van het verwarmingselemet.
Voorheen was er geen enkel probleem.

Toegevoegd na 8 uur:
De aarding is in alle tijden aangesloten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien aarding steeds is aangesloten is het dus ongetwijfeld die oude voedingskabel van 2,5 die defect is.

Het beste antwoord

Wellicht is tijdens het defect gaan van de verwarmingsweerstand ook de isolatie van uw kabel van 2,5mm doorgeslagen.
Nieuwe voedingskabel van 2,5mm voorzien.

Nog een klein vraagje :Wanneer je de nieuwe voorlopige voedingskabel van 1,5mm aansluit?sluit je dan ook de aarding aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de vraag te stellen of die aarding aangeloten was heb ik toch even de verbindingen gaan nakijken. En wat bleek, één aardingsdraad was los. Maar mijn probleem blijft nu even groot. Er is blijkbaar een verbinding met de massa.