Er zit een plaat in die het laat ronddraaien.
Vaak is die plaat van glas.

Die wordt aangedreven door een motortje,en dat laat de plaat draaien, en daardoor gaat het product draaien.

Dit gebeurt volgens mij om de microgolven (microwave) beter te verspreiden over het product.

Groetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodat het product aan alle kanten werwarmd kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De magnetron is eigenlijk gelijk aan een radio.
Het eten wordt verwarmt door straling gelijk aan die een radio ontvangt.
Door de snelheid van deze stralen ontstaat warmte.
Als je stralen wilt uitzenden heb je een zender/antenne nodig. Deze kan vast zitten en draait het product, of de antenne draait en staat het product stil.
Deze magnetrons zijn dan ook vaak herkenbaar aan de vierkante bakplaten en roosters.
Deze magnetrons zijn dan ook vaak groter van inhoud.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de mijne dit niet doet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je een luxe uitvoering waarbij de "straler" rond draait, daar zie je niets van, maar er wordt zeer zeker gedraaid.