Als vandaag jouw laatste werkdag was. En je kon vanaf maandag alleen nog maar in Zuid-Limburg electrische auto's maken?

Dus er even vanuit gaan dat er voor jou geen ander werk en ook geen ander vooruitzicht is. Zou je dan dit weekeinde nog verhuizen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het een baan is voor een langere periode en met baan-garantie en er woonruimte beschikbaar is....dan ja, want ik vind Limburg wel een leuke provincie.
Ik kan alleen geen auto's maken. Ik wil het wel leren. Is dat geen bezwaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Nee, want ik woon in Maastricht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het verhuizen praktisch uitvoerbaar was op zo'n korte termijn en ervan uitgaande dat er inderdaad geen andere opties waren qua werk dan wel.

Dit zeg ik overigens niet om negatief te doen over Limburg, als daar mijn toekomst zou liggen op werkgebied of anderszins zou ik sowieso wel overwegen om erheen te verhuizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor ga je toch niet het prachtige Friesland verlaten...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, prachtig is ook relatief. Friesland heeft zijn mooie kanten, persoonlijk ben ik meer voorstander van een bosachtige omgeving en die is hier weer wel ver te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt. Al vind ik het ook wel mooi om tot aan de horizon te kunnen kijken..
Als ik single was en ik echt geen kans zag iets anders te vinden of voor mezelf te beginnen: ja.

Maar ik ben niet single, waardoor het niet zo slim zou zijn om voor een crappy baan zover weg te verhuizen van de goede baan van mijn man dat hij ontslag zou moeten nemen.

Sowieso is dit natuurlik een puur theoretische situatie. Als ik vandaag mijn baan kwijt zou raken, zou ik binnen enkele weken minstens een crappy baan in de regio kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is ook puur theoretisch. Maar hoorde het net op RTLZ in het e.o.a. voorbij komen als mogelijkheid tegen de crisis en de stijgende werkloosheid...
Ja zou ik wel doen, als ik tenminste een redelijk huis zou kunnen vinden.
Altijd dat heen en weer reizen lijkt me niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste een hele logische hypothetische vraagstelling.
Of ik ga verhuizen ligt aan het weer, de huizenmarkt, de vraag, het aanbod en of ik tegen die tijd misschien al wel zelfmoord heb gepleegd.

Want met zo'n vooruitzicht wil je niet leven natuurlijk... Zuid-Limburg... brrrr...

Maar ik ga geen zelfmoord plegen denk ik, want dat is wel het laatste dat ik ooit zou doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee. ik weet niets van auto's zou binnen een dag ontslagen zijn, kan ik er wel 1 keer naar toe op en neer rijden hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt alles leren bailey... Maar volgens mij is er in jouw vakgebied nog steeds een te kort. Of niet soms?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben uniek in mijn soort. ze blijven mij toch wel nodig hebben ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft echt helemaal niks 'van auto's te weten' om er eentje inmekaar te kunnen zetten, hoor... Als je maar een onderdeel kunt vastschroeven bijvoorbeeld. Dat kan ik principe iedereen die niet mentale of fysieke handicaps heeft (al kan je misschien wel weer mentale handicaps krijgen van geestdodend werk...).
Je moet zijn waar het werk is dus ja, ik zou meteen mijn koffers pakken. Al is de kans groot dat ik net over de grens in Duitsland neer zou strijken, want daar zijn de huizen net ietsje groter.
Maar naar de Randstad; nee, daar ga ik nooit meer naar terug, dan begin ik wel mijn eigen knollentuin ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuid-Limburg zei je, nee laat dan maar.

Toegevoegd op 12-06-2009 17:16:43
Kom maar met die -

Toegevoegd op 12-06-2009 18:05:38
Even serieus, op zich lijkt me Zuid-Limburg wel een leuk gebied. Alleen heb ik daar verder niks. Hier woont mijn familie en vrienden. Daarnaast heb ik niks met auto's dus dat zie ik ook niet zitten. Maar goed, als er niks anders is dan heb je weinig keus. Geluk is dat slechts theoretisch want er is altijd wel werk, desnoods ga ik voor mezelf beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel.
Want Limburg is een mooiere provincie dan de provincie waar ik nu woon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog niet zo lang geleden ben ik in Zuid-Limburg geweest en de omgeving is meer dan de moeite waard en mensen zijn erg aardig.

Als ik mijn aanhang meekrijg, zou ik het zeker overwegen. Heb al eerder een omschakeling gemaakt van het oosten naar het westen van het land. Dus Zuid-Limburg moet vast ook wel lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk, why not, een beetje leven in de brouwerij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja en 's lands beste brouwerijen liggen ook nog in Zuid-Limburg: Brand en Gulpen...
Ach, het is daar ook wel mooi. Maar ik vrees dat ik mijn sociale contacten hier (N-H) niet zo snel op zal geven voor zoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aan me nooit niet. Moet er werkelijk niet aan denken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt niet. Ik kom oorspronkelijk uit Limburg en hoef er niet zo nodig terug.
Daarbij heeft mijn vriend hier een goeie baan, gaan de kids hier naar school en heb ik een overeenkomst met mijn ex dat we voor de kids bij elkaar in de buurt zullen blijven wonen. De eerste jaren is het dus zeker geen optie om ver weg te verhuizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Het is maar een voorbeeldvraag Dounja...:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is dit een voorbeeldantwoord... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sure...