Ik heb een digitale fotolijst en er staat op 9V 1.5A. Ik heb hier op me werk veel 9V adapters liggen. maar verschillende amperes,kan ik die gebruiken?

Digitaal fotolijstje, heeft 9V 1.5A nodig, ik heb op me werk veel 9V adapters, maar geen een zegt 1.5A wel dichtbij, b.v. 1.0 A. Kan ik die gebruiken? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zolang het een 9V gelijkspanning is (DC) en de stroom te leveren hoger of gelijk is dan die 1,5A.
Misschien heeft anders Handyman nog een adapter liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

helaas is je adapter 0,5 amp te licht. hij mag wel meer amps hebben om het apparaat te laten werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het amperage is te weinig. Je kunt het proberen maar als de fotolijst echt dat vermogen vraagt, dan komt het niet op gang of de voeding wordt te heet. Daarnaast moet je ook rekening houden met de - en pluspool van de connector aan de lijst. Als de connector anders is ingesteld ( + en - andersom) heb je kans op schade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier thuis een universele adapter liggen die van 1,5 tot 12 V gaat en allemaal op 1,5 A. de + en de - zijn verwisselbaar, maar dit zal bij elke DC adapter gelijk zijn dus maak je daar maar niet druk over.
@ ikcoachtalent Mag ik wel even zeggen dat als je de + en de - pool andersom doet dat het geen ene bal uitmaakt, je apparaat gaat inderdaad niet aan maar je krijgt natuurlijk pas schade als ze elkaar raken, maar bij 1,5 A zal dit nog niet genoeg zijn om je stop er uit te knallen...

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze adapter kun je trouwens bij MediaMarkt of je electro winkel vinden