Is er een mobiel apparaat waar ik een stem op kan nemen?

Ik ben op zoek naar een mobiel apparaatje waar ik stemgeluid mee op kan nemen. Ik wil voor mijn radio programma interviews houden, maar ik kan in mijn omgeving geen opname apparatuur van dit soort vinden.

Het liefst sluit ik er een microfoon op aan, maar het apparaatje in mijn handen is ook geen probleem.

NB. Ik heb het niet over een telefoon of dictafoon. Ik ben op zoek naar een apparaat met een degelijke kwaliteit.

Toegevoegd na 3 minuten:
NB2. Het liefst een digitaal apparaat. Geen geklooi met MiniDiscs, Bandjes e.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

oke, eigenlijk is dit meer voor bands. (niet voorgeschreven, maar gebruikelijk)
maar met dit heb je zeker weten een goeie opname kwaliteit.
je kunt het terugluisteren(met oordopjes) en je kunt het naar je computer overzetten in Wav-files.

wij gebruiken met de band zelf Tascam.(229euro) maar je hebt ook goedkopere.
hieronder de site.

http://www.feedback.nl/recording/recorders/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik gebruik de HTC Desire als mobile. Daar is een app aan te klikken waar Spraakopname opstaat. Heel gemakkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals in mijn eisen staat: geen telefoon. Deze microfoon is erg slecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kwaliteit is uitstekend! Daarom noem ik het.
Je zou een memorecorder kunnen gebruiken.
Zelf gebruik ik een Olympus VN500 met prima resultaat.

http://www.vergelijk.nl/memorecorder/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dictafoon/memorecorder is een opname apparaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Fame HR2 is hier voor geschikt, professionele kwaliteit voor slechts € 73,-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een Pentax fototoestel, kan ik ook alleen geluid mee op nemen. Is te gebruiken als memorecorder.