Hoe heet het als je bijvoorbeeld een Tomtom aanschaft die eerder is verkocht, toen defect bleek en gerepareerd door de dealer.

Zo'n apparaat is dan weer als nieuw, maar wordt goedkoper in de markt gezet. Hoe heet dat toch ook alweer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

In het Engels heet dat "refurbished". De Nederlandse term is "gereviseerd".
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Iets wat stuk is geweest en weer gerepareerd,,dat noemen ze gereviseerd.

Met startmotoren en dynamo,s gebeurt dat meestal.

Maar meestal gaan defecte en beschadigde elektrische apparaten naar een veiling of een dumphandel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als nieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er gedaan word alsof het nieuw is maar goedkoop is het oplichting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets wordt ook een doa genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die kende ik nog niet, maar is inderdaad waar