Wat is een Tachymeter?

Op mijn nieuwe horloge zit een Tachymeter.
Een onbeweegbare ring rond de bnuitenkant van mijn wijzerplaat.
Wat is dit, wat is de toepassing, hoe werkt het, wat wordt er gemeten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Daaraan kun je zien met welke snelheid je welke afstand aflegt in een minuut...

Toegevoegd op 05-06-2009 11:04:25
Dus je start bovenop en stopt als een kilometer verstreken is en dan kun je de snelheid aflezen op de schaal zo zit dat...

Toegevoegd op 05-06-2009 11:08:17
bovenaan staat 60 dus dat wil zeggen dat je 60 kilometer per uur rijdt als je een minuut doet over een kilometer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Afstandsmeter:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tachymeter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Het was wel even scrollen, maar het lijkt mij een correcte link die je geeft...
ik dacht dat het te maken had met, om te zien hoe lang je onderwater wilt blijven met duiken.
in verband met je zuurstof voorraad.