Waar blijven de films van RTL8 ?

Sinds ik in Duitsland woon kijk ik geen teevee meer via de kabel, maar via de satelliet. Daar zit ook een mogelijkheid op om programma's op te nemen op de harde schijf. Twee tegelijk zelfs ; heerlijk om zonder reclame te kijken.

Nu ben ik echter gestuit op het vreemde fenomeen dat FILMS die ik opneem van RL8, en die ik niet altijd de dag erna kan bekijken, weer als sneeuw voor de zon verdwijnen. Als ik ze niet metéén kijk, staat er op een gegeven moment alleen nog maar een paar uur zwart op de schijf. Of een klein stukje film en daarna niks meer, of halverwege de film is het meteen einde oefening.
Ik heb zelfs wel eens een film al helemaal gekeken, en toen ik hem een paar dagen later weer wilde spelen, was ineens de hele film foetsie.

Het gebeurt alléén op RTL 8 , en voor zover ik weet alleen met films, hoe oud ze ook zijn. Ik heb maar 1 of 2 films die langer dan pakweg een week zijn blijven staan, en die staan er maanden later nog steeds.

Is daar een verklaring voor en - vooral - is er een manier om het te voorkomen ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed, dat ze dit doen omdat je zo de commercie tegenwerkt. Ze hebben geen inkomsten aan je op deze manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke commercie ?? De films zijn uitgezonden op teevee, en ik moet te vroeg naar bed om ze uit te kunnen kijken. Het gaat om oude films hoor, en op andere zenders heb ik nergens last van.

Antwoorden (3)

Een verklaring heb ik zo niet voor je. Wat je wel kunt doen is een kopie van de film maken, dus afspelen en direct opnemen. Mijn ervaring is dat je kopieen eindeloos lang kunt bewaren.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat zou je dan moeten doen op een videorecorder ofzo ?
Steenuiltje
13 jaar geleden
Nee hoor! Je neemt toch op op een harde schijf schrijf je? Dan speel je de opgenomen film af en dan druk je direct je opnameknop in. Rechtsboven in beeld zie je dan dat je afspeelt (groen) én opneemt (rood). Als de opname voltooid is heb je op je harde schijf de originele film staan (bijv Grease) en dan ook het kopie (Grease-copy).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ;dat moet ik eens even uitproberen hoe dat werkt.....
Steenuiltje
13 jaar geleden
Ja je kunt het nu ook gaan proberen met een opgenomen film die op je harde schijf staat. Je kunt ook een klein stukje opnemen (de kopie dan), dan zie je even hoe het eruit ziet. Je moet wel meer dan 1 minuut opnemen anders wordt het niet opgeslagen. Als je na een paar minuten de opname stopt kan je op je harde schijf zien hoe het eruit ziet.
Wat een vreemd fenomeen.
Ik zou het eens navragen bij RTL zelf:
RTL Nederland
Bezoekadres:
Sumatralaan 47
1217 GP Hilversum

Postadres:
Postbus 15016
1200 TV Hilversum

Tel. RTL Nederland: +31 (0)35 - 671 87 18
Fax RTL Nederland: + 31 (0)35 - 623 68 92
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
Dat wat Marleen heeft heb ik soms ook wel eens met diverse zenders. Dus of het allemaal aan RTL ligt ....
Ik heb ook wel dat ik programma's opneem en soms helemaal niet meer kan afkijken. Beeld gaat op zwart als ik de opname start. Ik ben dit nog aan het uitzoeken. Als ik achter de opnames kijk zie ik ook een 'dollarteken' staan soms geel, soms groen, soms half geel half groen. Ik denk dat het daar ook mee te maken kan hebben. Dat dollarteken lijkt net of je met een betaalde opname oid van doen hebt, terwijl het gewone programma's zijn op Ned1,2 etc.
Het heeft te maken met DRM (Digital Rights Management) RTL is daar heel goed in.
Je kunt dat wel omzeilen en wel op 2 manieren:
1- videorecorder (makkelijk)
2- linkje volgen ↓ (moeilijk)