wat doet een RFID chip?

hier een link met andere vragen

http://www.goeievraag.nl/vraag/rtf-chip-vraag-info.111786
http://www.goeievraag.nl/vraag/sensoren.111764

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Onderstaande link geeft je veel informatie!
http://lmgtfy.com/?q=rfid+werking
bamibal
13 jaar geleden
Een rfid chip is een klein chipje dat via een radiosignaal gegevens kan verzenden. Dit type chip wordt meestal gehangen aan een bepaald item waardoor gegevens over dat item op afstand uitgelezen kunnen worden.
Bijkomend voordeel van veel van deze chips is dat ze geen stroomvoorziening nodig hebben. Het kleine beetje stroom dat ze verbruiken halen ze uit de energie van het radiosignaal van de "uitlezer". Ze zijn bovendien ook nog erg goedkoop te maken.
De chip bewaart en verzend dus gegevens die daar eenmalig opgezet zijn.
Bekende toepassingen zijn: beveiliging in kleding (data is in dit geval: dit hoort in de winkel) uit te lezen bij de uitgangspoortjes en de chips die hardlopers en wielrenners bij sportwedstrijden dragen (data is startnummer en tijd die geregistreerd wordt). Koeien worden er mee getagged (voercomputer) en ga zo maar door.

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor de volledigheid moet ik vermelden dat er ook actieve RFID tags zijn. Hier kan je ook data op schrijven. Daarnaast hebben diefstalpreventie tags meestal niet eens een chip omdat er minimaal data op hoeft te staan. (het is echter wel rfid)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
RFID is een kleine tag, welke automatisch een nummer doorzend als hij in een elektromagnetisch veld komt van de poortjes.
Dat veld kan net genoeg stroom opwekken in de RFID zodat hij even tot leven komt en zijn nummer uitzend.

Dat nummer wordt dan gelezen door het systeem en kan worden bepaald of het verdere verwerking nodig heeft.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het kan ook interactie van data zijn.

Zo kunnen alle producten in een winkelwagen blijven liggen of op een pallet.