Welke telebankier methode is het gevoeligst voor fraude. De ING manier met een code die je per SMS krijgt, of de Rabobank manier met een randomreader?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

ik denk allebei niet
omdat ze zowel op je pc moeten zijn als op je mobiel
of op je pc en je bankpas en reader moeten hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest riskant is het SMS want
1. dat gaat niet via een beveiligde verbinding,
2 als je mobieltje eruit ligt, gepikt is, vergeten, zoek etc. dan ben je nogal gehandicapt
NB ING heeft naast de gevraagde mogelijkheden ook de mogelijkheid van Tancodes op papier. Dat is praktisch en handiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik beide, voor mijn gevoel is de rabobank manier het onveiligst omdat ik geen eigen gekozen wachtwoord heb en afhankelijk ben van pin die criminelen op verschillende manieren kan bemachten zonder dat ik het weet en dan maanden later alsnog fraude plegen en mijn mobiel mis ik binnen een dag.