Heb net LCD tv gekocht, maar...

Heb net LCD tv gekocht, maar... de zenders sneeuwen een beetje, hoe krijg ik dit scherper? heeft het met frequentie te maken? zo ja ,, hoe voer ik de frequenties van de zenders in op mijn tv zodat de zenders niet meer sneeuwen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

dan zul je in de handleiding moeten kijken bij handmatig zenders invoeren en die stappen volgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ook kunnen dat je kabel niet goed zit. Probeer een beetje te versteken en zie of dat niet helpt.

Toegevoegd na 30 seconden:
De kabel die het tvsignaal ontvangt bedoel ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste is het van belang te weten of je een digitaal of analoog signaal hebt. Als er problemen zijn met het digitale signaal (maar meestal zie je dan blokjes of helemaal niks) kun je er niet veel aan doen, behalve nog een keer al je kabels langslopen.

Als je een analoog signaal hebt, moet je wel de frequenties goed instellen. Hoe je dat moet doen zul je moeten lezen in de gebruiksaanwijzing en je moet natuurlijk de juiste frequentie in jouw omgeving kennen.

Verder doe je er, zeker bij analoog signaal goed aan om aansluitingen, kabels e.d. goed in orde te hebben, te zorgen dat ze niet parallel lopen aan elektriciteitssnoeren of langs magnetische velden (bijvoorbeeld vlakbij speakers).

Als je analoog signaal deelt met andere toestellen in huis, wordt het signaal ook zwakker. Je zou dan kunnen overwegen een versterkertje te plaatsen in de kabel. Die koop je voor een paar euro bij de electrozaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een LCD tv ben je bijna verplicht om digitaal te gaan kijken.
Wat ouderwetse beeldbuis tv's best mooi weergeven is voor LCD niet mogelijk.
LCD tv is gemaakt voor digitale signalen en hebben een veel minder beeldverbeteringsprogramma dan beeldbuis tv's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zender sneeuwen alleen als je iets niet goed gedaan hebt.
Heb je alles goed aangesloten. Heb je de handleiding gevolgd van zender zoeken.
13 jaar geleden
Kijk vooral of je coaxkabelaansluiting goed is, dat kern en buitenkern goed gescheiden en vast in de plug zitten, bij de minste geringste onrechtmatigheid "sneeuwt" het beeld.