Raken oplaadbare batterijen leeg als je ze in de oplader laat?

Terwijl de oplader niet in het stopcontact zit natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (4)

Zelfs als ze niet in de oplader zitten, en gewoon in de lade van je kast liggen.

Alleen Li-Ion batterijen hebben 'geheugen' en lopen daardoor minder snel leeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik. Maar gaan ze sneller leeg in de oplader dan normaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Phoeh... dat zou ik niet weten. Na het opladen gaan ze bij mij meteen in het apparaat waar ze voor bestemd zijn.
nee maar als je hem gebruikt tijdens het oplaade gebruikt gaat het wel langzaamer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle batterijen en accu's verliezen in de loop der tijd vanzelf hun vermogen. Waar ze ook zich ook bevinden. Een oplader die niet aangesloten is is wat dat betreft hetzelfde als ergens in een kast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is altijd een inwendige weerstand binnenin de batterij en die is niet oneindig hoog, dus er loopt altijd een lekstroompje, ook in de lader terwijl die uitstaat... Dus elke oplaadbare batterij loopt tot op zekere hoogte leeg en dat is 20 of 30%, schat ik...
Het best kun je een batterij bewaren, zo vol als je hem krijgt af fabriek, die jongens weten hoe zo´n batterij werkt en doen dat dus niet voor niets zo...

Toegevoegd op 28-05-2009 21:12:25
En in de oplader loopt het trouwens toch sneller leeg dan uit de lader... omdat de lader ook niet een oneindige weerstand heeft en dus buitenom ook nog wat lekt...