i-pad of e-book kopen wat is slimmer om boeken te lezen?

wil er een gaan aanschaffen maar hoor dat je beter een i-pad kan kopen maar ik vraag me af of dat beter is dan een e-book.en waarom dan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je alleen boeken willen gaan lezen dan zou ik, noem me vreemd, gewoon boeken kopen... leest veel prettiger.

Het beste antwoord

het ligt er aan wat je er mee wil:

e-reader:
+ accu gaat veel langer mee door het speciale scherm
(wordt niet verlicht)
+ beter beeldscherm om mee te lezen (spiegelt niet in de
zon I-pad wel)
+ goedkoper in aanschaf

i-pad:
+ je kunt er meer mee dan alleen boeken lezen.
+ kleurenscherm

Als je alleen boeken wil lezen, zou ik voor een e-reader gaan.
Als je meer wil zou ik voor een I-pad of een variant daarvan gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
bij een e-reader heb je in het donker dus ook een leeslampje nodig. Het scherm heeft geen backlight. Het leest daardoor veel prettiger. Lezen van een computer / Ipad geeft eerder vermoeide ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar kan ik wat mee super antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergeet niet de herlaad tijd van de ipad versus de e-reader.
Voor de Ipad is dit bijna gelijk, voor de e-reader duurt dit ongeveer een halve seconde, of langer. Persoonlijk vond ik dit heel storend bij het lezen op de e-reader. Probeer ze dus zeker uit in de winkel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan bij e-readers inderdaad nogal verschillen hoe snel een pagina 'omslaat'. Ik heb zelfs horrorverhalen over meerdere seconden gehoord! Bij aanschaf dus inderdaad goed oriënteren, uitproberen en/of reviews opzoeken. Mijn eigen reader gaat trouwens net zo snel naar de volgende pagina als ik zelf een bladzijde om zou kunnen slaan. Dan nog was het even wennen in het instanttijdperk. Omdat je hand niet bezig is met het omslaan van de pagina, lijkt de wachttijd langer. Maar na de eerste drie pagina's merkte ik het niet eens meer.

Andere antwoorden (3)

Dat hangt van wat je ermee wilt gaan doen af

Als je alleen boeken wilt lezen, is een gewone ebook reader veel goedkoper dan een iPad. Je hebt dan meestal wel een zwart-wit scherm, en geen touchscreen.

Wil je er bijvoorbeeld ook mee internetten, e-mailen, spelletjes spelen, of foto's bekijken is een iPad een betere keuze. Houd er wel rekening mee dat de iPad vaak moeilijk te lezen is met `on op het scherm, en dat deze wat sneller heet is in de zon (Ik gloof dat ie bij 40 graden uitgaat)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb net een e-reader aangeschaft. En ik heb geen moment een iPad overwogen.

De reden: ik wil boeken lezen. That's it. Ik heb een laptop waar ik heel tevreden mee ben. Daar wil ik boeken mee kunnen downloaden en met een USB-kabeltje op een apparaatje zetten waarmee ik fijn kan lezen als ik in de trein zit.

Om boeken te lezen is een e-reader ideaal.
Door de epapertechnologie heb je geen scherm dat licht uitstraalt, het zijn gewoon zwarte letters op een vrijwel wit vlak, net alsof je van papier leest.
Je kunt gewoon lezen als de zon erop schijnt. Wat dat betreft, specifiek voor het lezen van boeken, is het scherm van een iPad inferieur. Al is het absoluut de winnaar van de twee als het gaat om het bekijken van foto's.

Hij is niet groter of zwaarder dan een boek (een iPad weegt ongeveer 7 ons, mijn e-reader nog geen 3), hij kan gewoon mee in mijn tas en ik krijg geen vermoeide polsen van het vasthouden.

Anders dan een iPad kan ik mijn e-reader wél gewoon met een USB-kabeltje aan mijn laptop hangen. Met een SD-kaartje (vullen door bestanden/mappen te slepen, net als bij een USB-stick) heb je genoeg ruimte voor duizenden boeken.

En de prijs: ik heb 189 euro uitgegeven. Dat is nog geen 40% van wat de goedkoopste iPad kost.

Ik kan er niet mee gamen, internetten (sommige e-readers hebben trouwens WiFi), mail versturen, video's bekijken, foto's bewerken etc. Maar ik héb al een apparaat waar ik dat allemaal mee kan. Eén met een fatsoenlijk toetsenbord en een paar USB-poorten. En als dat apparaat over jaren aan vervanging toe is, zal ik weer iets willen met een fatsoenlijk toetsenbord en USB-poorten. Dus waarom zou ik een iPad kopen als ik alleen boeken wil kunnen lezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het alleen om lezen gaat zal ik geen ipad nemen.