WINDOWS VISTA PROBLEEM. HELP.

Ik heb een probleem met mijn Acer Aspire 5520G met Windows Vista. Hij wil blijkbaar niet meer. Bij het opstarten krijg ik een zwart scherm met 2 keuzemogelijkheden:

Keuze 1: Opstartherstel (Aanbevolen)
Keuze 2: Windows Normaal starten

Bij keuze 1 krijg ik een blauw scherm met de volgende tekst erop:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

Unmountable_boot_volume

Technical Information:
*** STOP: 0x000000ED (0x84783380, 0xc0000185, 0x00000000, 0x00000000)

Bij keuze 2 krijg ik het volgende:
- Laadbalk © Microsoft Corporation (dit duurt zeer lang)
- Wit Acer laadscherm
- Zwart Scherm met de volgende tekst oneindig onder elkaar verschijnen:

NVIDIA Boot Agent 249.0542
Copyright 2001-2005 NVIDIA Corporation
Copyright 1997-2000 INTEL Corporation
PXE-E61: Media Test Failure, Check Cable
PXE-M0F: Exiting NVIDIA Boot Agent

Of ik krijg gewoon een zwart scherm met een streepje erop.

Bij al deze mogelijkheden valt de laptop uiteindelijk uit.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen? En raak ik bij eventuele oplossingen al mijn gegevens kwijt? Of kan ik dit beter na laten kijken door een professioneel iemand?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm, is deze vraag ook voor je 'vriend', net zoals je verwijderde vraag? Of is het toch je eigen laptop die je bewust wilt 'vermoorden' om zo je ouders te dwingen een nieuwe PC voor je te kopen in plaats van deze te repareren?

Antwoorden (3)

Als je de installatie dvd nog hebt kan dit werken:
Start de flaptop op met de install dvd er in.
Zoek naar de Recovery Console
Voer hier de volgende commands in:

1: chkdsk /r
2: fixboot

Na een commando druk je op enter.

Als dat niet werkt. Laat het maar even weten. Ga ik even rondvragen hier op de afdeling (mits iemand anders het antwoord niet heeft gegeven).

Toegevoegd na 1 uur:
Inmiddels nog even wat rondgekeken maar het lijkt er op dat deze optie niet werkt.
Het probleem zit hem in de verborgen delen van de partitie.

De enige concrete oplossing die je data redt die ik gevonden heb is de volgende:

Installeer een versie van Linux (gratis, even googelen en je weet hoe)
Zorg dat je installatie op een andere partitie komt zodat ze dus naast elkaar geïnstalleerd worden.

Aldus meerdere mensen zou de installatie de corrupte data er uit moeten filteren en start Windows hierna gewoon.

Als je je data nou niet heel erg belangrijk vindt kan je een clean install doen (alles dus overnieuw installeren via de cd) of je kan een nieuwe harde schijf bestellen maar ik zou eerst een clean install proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is in elk geval iets met je harde schijf
Bij die optie 2 is er niet zoveel aan de hand dat is gewoon de laptop die op zoek gaat naar een netwerk verbinding
extern server bedrijfsnetwerk enzo

bovenstaande vorige reacite zou het kunnen oplossen
anders gewoon de dvd erbij en opnieuw installeren als ie bij de setup ook aangeeft dat de bootdevice unmountable is dan is denk ik je HD aan gort

ik geloof dat je met alt f10 tijdens het opstarten in de acer bij de recovery partitie kan komen. zie handleiding
mocht ook dat niet werken laten we dan maar hopen dat je de backup fabriekswaarden dvd set hebt gebrand
zoals in de handleiding wordt aangegeven
Anders vrees ik dat je ook vista ( op bet nogh een windows 7 versie opnieuw moet kopen en een nieuwe HD
succes
capthavoc
13 jaar geleden
Ik durf de garantie niet te geven, dat als je via de cd probeert te herstellen, dat alle gegevens bewaard blijven.
Lijkt me dan, indien er echt belangrijke gegevens op staan, dat je dan dit laat doen door een expert.

Ik weet in hoeverre jezelf kennis hebt van computers, of dat je iemand kent, maar je kan ook je HD uitbouwen, dan jou HD in een andere pc zetten, naast de HD die er al inzit.
Dan kan je ten alle tijden jou HD aflezen, en eventueel gegevens overzetten.
Indien jou die kennis ontbreekt, zoek een expert.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet in, moet zijn, ik weet niet in..