Onverklaarbaar 13 kw stroomverbruik meer na renovatie, geen nieuwe apparaten

We zijn 6 weken het huis uit geweest,ivm renovatie aan woning,nu we er weer zijn gebruiken wij elke week ongeveer 15 kw/m3 stroom meer in de week.
We leven niets anders, geen nieuwe apparatuur,wel nieuwe koelkast en vriezer,maar zou toch zeggen dat die minder stroom verbruikt van onze oudje van 10 jaar die we hadden

Iemand een idee hoe ik erachter kom wat er aan de hand is,kan je een stroomlek hebben??

Ze zijn hier wel bezig geweest met het stroom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Eens alles uit de stopcontacten trekken.Alle lichten uitdoen.
Daarna kijken of de Kwh teller nog draait.
Draait de teller nog, dan alle zekeringen afzetten.
Daarna zekeringen één voor één terug opzetten.
Wanneer teller begint te draaien bij het opzetten van een zekering,in dit circuit zit het verlies!.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms kun je daaraan achteraan in de kast daarnaast .Anders zou je ze even moeten naar voren uitschuiven.
In die 6 weken is het mogelijk dat de aannemer of installateur zware elektrische gebruikers nodig had.
(heteluchtkanon, verwarming of verlichtingspunten oid)

Met een verkeerde aansluiting levert u energie aan de buren. Of de koel en vriesapparaten staan in de hoogste stand.
Vernemen wij nog van u waar het euvel zat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het best het nutsbedrijf, dat jullie de stroom levert inschakelen en hen er naar laten kijken.