Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Telkens als de droger aanslaat krijg ik een kleine storing (ff en streep) op mijn tv. iemand enig idee wat dit kan zijn, of op te lossen is ?

tv is rechtstreeks op de cai aansluiting aangesloten zonder versterker. wel gaat er nog een aansluiting naar de kelder waar wel een versterker op zit voor de slaapkamers. waarschijnlijk is de versterker het probleem, dit is een bouwmarkt model. zou ik het probleem kunnen verhelpen door een hirschmann of iets dergelijks te kopen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

teveel stroom verbruik in huis op het zelfde moment.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zit de droger op dezelfde groep als de TV. Om als droger aan te gaan "trekt" hij ff een piek = aanloopspanning. Je kunt proberen om voor de droger een ander stopcontact (randaarde) te vinden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De motor heeft een koolborstel overbrenging van spanning op de ronddraaiende rotor. Die wordt na een tijdje vuil en kan gaan vonken. Die spanningspieken kan je als strepen op je scherm zien. Soms kan reinigen van de koperen collector of vervanging van koolborstels of de gehele motor het probleem verhelpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan meerdere oorzaken hebben, maar 9 v.d. 10 keer heeft het te maken met de afvlakcondensator in de droger!! Deze heeft als functie, om pieken te elimineren (af te vlakken) waardoor in het netwerk geen pulsen ontstaan en vonkvorming op relais en koolborstels wordt voorkomen. Niet alle machines zijn op deze manier evengoed uitgerust en veroorzaken als gevolg hiervan een storing puls. Er van uitgaande dat het TV signaal via een kabelnet binnen komt en de bedrading naar de TV goed is (afscherming) zal dit niet de storing geven. Naar alle waarschijnlijkheid zal de storing via het 220Volt netwerk op de TV naar binnen komen. Om dit te voorkomen zijn er diverse "filters" in de handel verkrijgbaar, welke je tussen de wandcontactdoos en de TV voedingsstekker kunt plaatsen, maar let op, goede filters zijn prijzig. Je kunt natuurlijk ook een nieuwe wasdroger kopen, maar dat is ook prijzig. Het makkelijkst lijkt mij, de droger laten draaien als je geen TV kijkt, kost mogelijk het minste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou die tv-versterker eerst eens uit kunnen zetten (stekker eruit). Blijft het probleem dan voeg ik me bij mijn bovenburen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle witgoed electrische apparatuur op goed geaarde contactdozen aansluiten neemt in veel gevallen de storing weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding