Ik hoor heel vaak een pieptoon in huis. Zou dat uit de tv kunnen komen ?

IK weet niet precies waar het vandaan komt, maar ik zelf denk van de TV.
Het is een heel irritante toon, het is net zo'n soort geluidje als ze zeggen er wordt over je gesproken.
Heeft iemand dat ook wel eens gehad ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoor je dit geluid als de tv aanstaat of als t uit staat?zet m dan helemaal uit en luister dan of je t nog hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal eens opletten of we het ook horen als de tv aan staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dit alleen Thuis of ook elders?
sterredag
13 jaar geleden
de bedoeling is of je hem ook hoort als de tv uit staat, want als dat niet zo is, dan weet je dat het de tv is :) Het is lastig omdat je het maar 5 x per dag hoort ongeveer, je kan moeilijk de hele dag je koelkast uitzetten bijvoorbeeld om te kijken of dat het is. Zou het trouwens niet wel gewoon iets bij de buren kunnen zijn??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@tegenxinning Heb ik alleen thuis en we horen het alleen in de woonkamer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sterredag Dat zei mijn man ook al , misschien komt het van de buren.
Maar het lastige is dat je het de ene keer heel hard hoort en de andere keer zacht, dus je kan het niet pijlen waar het vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK. Connie Je praat nu ook over we horen. Dacht nl. aan oorsuizen.

Het beste antwoord

het zou kunnen even de tv afzetten .. als het geluid weg is was het de tv..
zo niet alle apparaten even aflopen .. ik heb t ook wel eens gehad met de tv verder kan het geen kwaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK ben steeds op onderzoek uit, en denk zelf aan de tv.
Maar weet het niet zeker, want als we goed luisteren waar het vandaan komt dan is het ineens weg.
En het is net of het de ene keer uit de tv komt en dan weer uit de computer.
Het lijkt wel of het steeds verplaatst.
Maar zo te lezen kan het dus geen kwaad ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor dat heeft iedereen wel eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook dagen lopen zoeken naar een piepje, was het zo'n oud tetris spelletje, in een la wat ineens te pas en te onpas aan het piepen was :)

Andere antwoorden (9)

Yep, heb ik ook last van gehad! Bleek bij mij de ijskast te zijn! Zou je makkelijk kunnen uitsluiten door m even uit te zetten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de tv kan wel, maar bij mij is het alleen als de tv aanstaat. Mijn lader van mijn mobiel maakt ook zo'n geluid, dus ik zou alle elektrische dingen maar even nagaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal eens opletten of we het ook horen als de tv aan staat.
Een TV kan piepen net als andere apparaten, je kunt ze eenvoudig controleren door de stroom af te schakelen.
Soms piept ook iets doordat er lucht of stoom weg lekt.
Ik heb wel eens lang gezocht naar een piep die werd veroorzaakt door een thermosfles die bij afkoelen wat lucht binnen liet piepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tv's, koelkasten willen nog al eens piepgeluiden maken, maar ik hoor ook de lader van mijn mobiele telefoon en de adapter van mijn laptop een hoge piep voortbrengen. Stekkers er uit trekken en uitzoeken wie de dader is.... Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let ook even op sommige dimmers die je wellicht in huis hebt.
ik hoorde ooit ook steeds iets in huis maar na afschakeling van alle groepen hoorde ik het nog steeds bleek het de mechanische ventilatie van de buren te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Piepen worden in zijn algemeen door hoogfrequent apparatuur veroorzaakt, de oudere TV's v.v. een hoogspanningsunit (welke de anodespanning voor de beeldbuis produceerde) hadden de nare bijkomstigheid om (bij een bepaalde ouderdom) een hinderlijke hoogfrequent piep ten gehoren te brengen, welke werd veroorzaakt door slijtage speling in het transformator anker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft u een KPN Digitenne systeem?
Zo ja, kan het daardoor komen. Via de speakers kan je dan een pieptoon komen. Ook kan er via storing via de speakers onstaan doordat de spoelen erin als antennes gaan werken en snel de speakers laten trillen. Kijk dus goed of er geen draadloze telefoon, gsm, wifi router of andere hoogfrequente uitzendend apparaat in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook een brandmelder zijn waarvan de batterij bijna op is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen brandmelder,bedankt voor u reactie.
Kan ook een kattenverjager zijn!