Kan op elke LCD tv een xbox 360 worden aangesloten?

Hallo, ik wil binnenkort een lcd tv kopen om lekkerder te kunnen gamen, maar ik weet niet zeker of op elke tv z'n scart aansluiting zit ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Op elke LCD tv kan een Xbox worden aan gesloten, bijna alle tv's hebben een scart aansluiting of via de RGB (tulp) ingang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de meeste tv's hebben HDMI ingang

Als je xbox niet al te oud is heeft deze ook een hdmi uitgang.

als je lekker wilt gamen, zou ik in dat geval voor hdmi gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom een lcd voor je x box??ga dan voor plasma
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tenzij je een heel exotisch exemplaar koopt, zou de Xbox gewoon moeten werken. Let wel op dat je misschien een verloop kabel nodig zal hebben afhankelijk van de TV en de Xbox.

De eerste generaties Xbox hadden nog geen HDMI maar Component. Component is ook HD maar is op de meeste moderne TV's niet meer aanwezig. Je moet als je HD wilt gamen een speciale kabel kopen.

Heb je een moderne Xbox, dan heb je alleen een HDMI kabel nodig. Een goede HDMI kabel kost ongeveer €5,-. Laat je dus niet gekmaken in de winkel met verhalen over speciale legeringen, gouden pluggen etc. want we hebben het over een digitaal signaal en dat is veel minder storingsgevoelig.

Je merkt al dat ik het nog niet over scart heb. Dat komt omdat alle huidige LCD schermen HD zijn. Het Xbox beeld dat over Scart komt zal hierdoor onscherp lijken en al snel gaan irriteren. De investering in de juiste kabel is zeker het geld waard.