Waar moet je op letten bij een Full-HD TV?

Wat zijn een aantal belangrijke aandachtspunten? Hertz? Verversingssnelheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

let goed op het contrast, moet hoog liggen, 1 miljoen of hoger raad ik u aan. Is voor beter kleur.

let op de responstijd, hoe lager hoe beter, zorgt voor de reactiesnelheid van uw tv. 3 ms of lager raad ik u aan.

Voor hd is het beter dat u een 1080p neemt en geen 1080i.

De aantal hertz is ook belangrijk, neem maar zeker 100 hertz als u een prijs van 1000 beschikt. De hertz zorgt dat uw ogen minder vermoeiend word tijdens het kijken van een film of derden. Zorgt ook voor een mooier visueel beeld op uw tv.

3D zou ik u nog afraden, het is nu 3D ready en daar bent u nog niets mee de dag van vandaag, later komen er beter versies uit. De eerste versies voor zulke stuff is nooit goed.

Let ook op dat uw tv een surround ingebouwd hebt, soms is dat niet zo, ook let ik op het verbruik van de tv maar dit is persoonlijk + led verbruikt heelwat minder dan gewone tv’s ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Danku, ik versta niet waarom ik een - punt krijg!?

Andere antwoorden (3)

Je ziet ook sticker op televisies met HD Ready of Full HD gevolgd door 1080p of 1080i. Wat dat is? We beginnen met de 1080p televisies. Deze televisies hebben de hoogst mogelijke beeld resolutie die er op dit moment mogelijk is. De p is de afkorting van ‘progressive scan’ en betekent in gewoon Nederlands ‘volledige beeldtechniek’. Deze techniek houdt in dat er bij de beeldwissel van deze plasma en LCD schermen alle 1080 verticale lijnen volledig benut worden. Kortom: deze techniek maakt het meest optimaal gebruik van alle pixels. 1080p wordt naast Full HD daarom ook wel True High Definition genoemd!

Bij 1080i ligt dat net iets anders. De i staat voor ‘interlaced’ wat zoveel betekent als ‘halve beeldtechniek’. Bij 1080i worden de 1080 verticale beeldlijnen per beeldwissel om en om benut. Met andere woorden: bij een beeldwissel wordt de helft van de pixels gebruikt en bij de volgende beeldwissel de andere helft. Deze techniek is van iets mindere kwaliteit dan de 1080p techniek, maar gebruikt ook de helft aan bandbreedte!

Het verschil tussen Full HD, Full HD 1080p en Full HD 1080i begint pas echt een rol te spelen als je bijvoorbeeld Blu Ray films gaat kijken. Bij Blu Ray films is de 1080p kwaliteit wel degelijk van belang om het maximale uit de film te halen.

Beeldkwaliteit HD TV
Mocht het nu zo zijn dat u een prachtige HD televisie heeft gekocht, maar teleurgesteld TV kijkt na het correct aansluiten van de apparatuur dan ligt dat niet perse aan uw televisie. Het is namelijk zo dat er nog maar weinig TV zenders programma’s in HD beeldkwaliteit uitzenden. Met als gevolg dat het loepzuivere beeld wat u belooft is, niet werkt. Natuurlijk is HD DVD’s kijken wel een feest, maar TV programma’s blijven nog even achter. Zenders die uitzenden in HD kwaliteit zijn op dit moment o.a. National Geographic en Discovery Channel. De publieke omroepen willen in 2009 meer TV programma’s in HD signaal gaan uitzenden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tegenwoordig zijn nagenoeg alle platte schermen die in de winkels te krijgen zijn klaar voor HD. Deze zogenaamde HD TV’s zijn herkenbaar aan de HD Ready sticker. De Full HD sticker wil zeggen dat deze televisies dus de hoogst mogelijke resolutie van minimaal 1080 verticale beeldpunten kan verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat jij het beeld mooi vindt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
full hd tv is eigenlijk hele grootte onzin.
Full HD wordt alleen interessant als je scherm groter is dan 107 cm en je blu ray films afspeelt.

Schermen kleiner dan 107 cm kan je met het blote oog het verschil niet zien,en wordt er zelfs geen full hd uitzendingen gemaakt.

gewoon een plasma,vanaf 600 Hertz, HD, een HD Decorder of CI+ ,en je hebet het prima voor elkaar

Toegevoegd na 1 uur:
wel voor de betre merk kiezen dan
Pioneer en nu momenteel Panasonic