Geeft een led-tv veel beter beeld als een gewone lcd-tv? Kan iemand hier iets zinnigs over vertellen? Dank u!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee, niet per definitie. LED is alleen een techniek om de kristallen in het LCD paneel te verlichten. De kwaliteit van het LCD paneel is veel belangrijker dan de manier waarop de verlichting geregeld is. Omdat bij een normale LCD tv de kristallen (LCD=Liquid Crystal Display) via een soort tl buizen verlicht worden, geeft dit theoretisch een iets minder gelijke verlichting.

Er zijn twee soorten led, edge light en daarbij zitten de led's alleen aan de rand en full led. Alleen in dat laatste geval zit er achter het hele lcd paneel led's die de pixels verlichten.

LED wordt wel vaak als mooier ervaren en is het ook vaak, maar het is dus niet alles bepalend.
paulus811
13 jaar geleden
ik heb bij de aanschaf van onze tv beide soorten een led en lcd naast elkaar laten zetten in de winkel en beide hetzelfde laten uitzenden
iedereen die rondom de tv stond {incl verkoper} zei dat de lcd er met vlag en wimpel bovenuit kwam zowel met geluid als beeld
maar ik geef je een tip ga zelf kijken en laat de tv s die jij misschien zou willen kopen naast elkaar zetten in de winkel dan kun je pas goed beoordelen welke voor jou de beste is
willen ze dat niet doen in de winkel ga je gewoon naar een andere winkel
wij zijn bij BCC geweest en daar weigerde ze ook om er 2 naast elkaar te zetten waar wij intersse in hadden
zijn meteen daat It s gegaan en daar hebben ze er voor ons 5 naast elkaar gezet
veel plezier met je zoektocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Dit is een methode, maar niet het ei van Columbus. Probleem is dat je alleen goed kunt vergelijken als alle instellingen gelijk zijn en dat is vaak onmogelijk omdat verschillende merken verschillende beeldverbeteringstechnieken hebben. Ook staat er vaak geen digitale decoder op en staan er zo tientallen tv's op een enkele aansluiting. Maar ik geef toe, je moet iets en dat is dit een aardige manier om te vergelijken. Wel vreemd van BCC dat ze niet wilde meewerken. Zo goed gaat het volgens mij niet in de electronica branche.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@paulus
ze hebben alle tv s laten draaien op een bleuray speler
en natuurlijk alles kun je nooit vergelijken maar het gaat erom dat je voor jezelf het gevoel hebt dat je een goede keuze kunt maken en ja BCC weigerde omdat te doen
toen we zeiden dat we elders gingen kijken wilden ze het eventueel wel doen
maar toen weigerde ik
Nee.........net zoals hier eerder beschreven,led heeft als enige echte voordeel ..de energie zuinigheid.Het is geen niieuwe techtniek,en mig fabrikanten moeten dus hun reclame hiervoor aanpassen.

Mijn advies....voor het beste beeld ga dan voor HD-Plasma.
Overigens is het vergelijken van tv's in winkels niet verstanding,menig winkels willen nog wel eens een tv aansluiten op een blu ray speler ( niet zichtbaar) en andere modellen op analoog,waardoor je mooi bedrogen uitkomt.

En laat je ook niet gek maken door lul verhalen over full hd,dit wordt pas interessant als je beeldscherm groter wordt dan 107 cm en je veel bu ray kijkt,tv uitzendingen zijn er niet in full hd,en het blote oog kan het verschil ook niet zien als je scherm kleiner is dan 107 cm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb onlangs een heel artikel geschreven over de LED is beter mythe op de link hieronder. LED is energiezuinig in vergelijking tot LCD, maar het verschil is zo klein dat je het er niet uit zal krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk en vergelijk. En koop de tv welke jij het mooist vindt. Over het algemeen zullen de meeste mensen voor led kiezen vanwege de betere contrast verhouding van een led en een snellere response tijd. De hogere contrast verhouding wil zeggen dat de zwart waarde van de tv hoger is waardoor je bij donkere beelden minder last hebt van een blauwe waas welke je bij lcd hebt. De snellere response tijd heeft als voordeel dat de snelle beelden rustiger lopen. Grote voordeel is dus dat jij ontspannender tv kunt kijken.