Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is precies sateliet tv?

Wij hebben een huisje in Duitsland gehuurd en in de omschrijving staat dat het huisje beschikt over satelliet kleurentelevisie. Kan ik hiermee ook de nederlandse zenders ontvangen? Het reisbureau kan het mij niet vertellen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
740

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Satelliettelevisie is kortweg het ontvangen van televisie- en radiosignalen, die vanaf satellieten in de ruimte worden uitgezonden, en met behulp van een schotelset opgevangen kunnen worden.

Je kan in ieder geval BVN kijken in je vakantie huisje.

BVN staat voor 'het Beste van Vlaanderen en Nederland' en is daarmee de Nederlandstalige publieke tv-zender in het buitenland.

BVN is wereldwijd 24 uur per dag via meerdere satellieten te ontvangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat het afhangt van hoe de tv en de ontvangst is ingesteld. De werking staat hieronder uitgelegd, maar ik denk dat het een geval is van "just wait and see"...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat erom op welke satelliet hij gericht staat. De kans is wel groot dat je NL zenders kunt ontvangen. Of helemaal geen, als hij op de verkeerde sateliet gericht staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring met Oostenrijkse satelliet TV is dat ze vaak wel RTL4 hebben, dus misschien heb je geluk. Je moet de Astra 19.2 (oost) en/of 23.5 (oost) satelliet kunnen ontvangen. Overigens moet je daarnaast ook nog het signaal kunnen decoderen middels een abonnement (bv. CanalDigitaal), want anders kan je alleen BVN kijken, want dit is de enige "free to air" zender.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op vakantie en televisie kijken ????? koop een krantje dat is veel gezelliger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding