Mijn LG TV doet ineens gesproken tekst. Bij toegankelijkheid alles uit gezet. Hoe gaat dat uit?

Ik heb ook al de software opnieuw geïnstalleerd en teruggezet naar de begininstellingen. Heeft niet geholpen.

10 maanden geleden
9.7K
SimonV
10 maanden geleden
Misschien genoeg reden om de leverancier te raadplegen?

Antwoorden (1)

Stembegeleiding op LG TV uitschakelen
De procedure om het uit te schakelen kost niet veel moeite, en ik weet zeker dat het je geen moeite zal kosten. Laten we verder gaan met het uitschakelen van gesproken aanwijzingen via de instellingen.

Pak de afstandsbediening en druk op de knop om de TV-instellingen te openen; het is de tandwielknop rechtsonder in de bedieningscirkel op de Magic-afstandsbediening. Op uw tv wordt het tv-menu geopend; op mijn 2021 wordt het menu aan de linkerkant geopend.
Selecteer in het menu dat opent “Alle instellingen” op mijn TV; het is een cirkel met drie stippen; activeer dit item.
Het menu wordt geopend, selecteer de instelling “Algemeen” en klik op deze instelling
Het volgende menu wordt geopend, selecteer de instelling “Toegankelijkheid” en activeer deze.
Er gaat een menu open waarin u het item “Audio Guide” moet selecteren.
Dit brengt u naar het instellingenmenu van de stembegeleiding. U kunt nu de gesproken aanwijzingen uitschakelen. U ziet de stappen om de stembegeleiding voor uw acties uit te schakelen in de foto.
10 maanden geleden
SimonV
10 maanden geleden
Geen antwoord op de vraag. Toegankelijkheid is al uitgezet.
fremar
10 maanden geleden
ev dit:https://audiobeeld.nl/tv/gesproken-ondertiteling-uitzetten-in-de-tv-of-decoder/