Kan je een smart-tv ook gebruiken zonder internet, zodat je alleen tv kunt kijken?

Ik hoef de smart functies zoals apps e.d. niet te gebruiken, het gaat om een extra tv in een mancave om alleen gewone zenders op te kijken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.4K
jodyenboyke
3 jaar geleden
Uiteraard, wij gebruiken onze smart tv ook alleen als tv. Geen probleem,.

Antwoorden (2)

Ja het is een tv en de andere functies zijn extra's meer niet.
Je moet wel een aansluiting hebben natuurlijk
Toegevoegd op 24 november 2020 20:42: tekst
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Top dank je wel. Dus voor de installatie zelf is internet ook niet nodig? Een aansluiting kunnen we regelen via digitenne.
ronron1212
3 jaar geleden
Ja prima aansluiten
Om televisie te kijken heb je geen internet nodig, tenzij je een abonnement hebt dat het tv signaal over internet aanbiedt (bijvoorbeeld XS4ALL). Maar op vrijwel iedere moderne tv draait software en voor de update daarvan is wel internet nodig. Zorg er dus voor dat de firmware te update is via een usb stick of maak van je mobiele telefoon tijdelijk een hotspot voor wifi verbinding.
paulus811
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Wat heb je aan een update, als je toch geen gebruik maakt van de smartfunctionaliteit?
paulus811
3 jaar geleden
Updates zijn er niet alleen voor de smartfunctionaliteit, ook de tv provider kan een update aanbieden voor de (ingebouwde, bijv CI+) tuner.