stel ik sluit 2 buitenantennes aan om digitenne beter te ontvangen dmv een splitter zou ik dan betere ontvangst krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat gaat werken, mits ze de zelfde richting uitwijzen. Zendamateurs doen niet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Jeroen: Radioamatuers gebruiken antennescheiders om van antenne te kunnen 'wisselen' wat dan weer afhangkelijk is van de frequentie waarop je wil ontvangen.
Van mij een -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boel.... sh, als de kabel even lang is kun je ze doorlussen, en vergroot je de versterking. Dan gaat het gewoon werken.

Andere antwoorden (4)

gaat niet werken,je behoud je huidige ontvangst en geen betere.
wat je wel kan doen is een antenne versterker aansluiten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
simpel antwoord . neen eerder minder. en jeroen leg uw antwoord eens uit? (kijk maar eens naar zendamateurs)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens. +1
Kleine tip wil ik je nog meegeven. Het laatste gedeelte van je antwoord kun je beter onder reacties plaatsen.
Zo zonde als je dit -5 punten zou gaan kosten!
Het antwoord kan kort zijn: Neen! Ik denk dat je ontvangst eerder slechter zal worden. Hierbij mijn uitleg:
Een splitter is bedoeld om een binnenkomend signaal over 2 ontvangers te verdelen waarbij de impedantie (kabelweerstand) hetzelfde moet blijven. dit kan varieren van 50 tot ruim 90 Ohm. In de splitter zit een ingebouwde weerstand om de impedantie op beide ontvangers te garanderen. Wat jij nu gaat doen is:
Je gaat 2 antennes plaatsen op een splitter welke het ontvangstsignaal dus over de weerstand van de splitter heen naar je ontvanger sturen. Hierbij ga je twee problemen krijgen. Je ontvangst zal beduidend minder worden omdat je je signaal via de weerstand in de splitter binnenhaald, maar de polariteit alsmede de fase afstemming van je twee antennes moeten nauw op elkaar aansluiten en afgestemd om signaalverlies te voorkomen.
Een antenne versterker zoals eerder aangegeven lijkt mij een betere oplossing. Succes met je ontvangst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een sterker signaal krijgen door 2 (of meer) PASSIEVE antennes m.b.v. een KOPPELfilter aan elkaar te knopen en daarachter een goede antenneversterker te plaatsen. Met de standaard actieve antenne en een splitter boer je er alleen maar op achteruit.
Een beter signaal krijg je ook door je antenne hoog, op het dak bijv., te plaatsen. Let wel op dat dit niet in alle gemeentes toegestaan is.