Als je een HDMI kabel gebruikt van laptop naar tv voor een film te kijken verbruikt dit dan internet?

De film is van een dvd

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Nee, een HDMI kabel is simpelweg een kabel die geluid- en videosignalen overbrengt van de ene naar de andere. In dit geval van je laptop naar je TV. Aangezien je de film via een dvd kijkt zou dit in principe geen internet moeten verbruiken, omdat nergens internet voor nodig is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, waarom zou dat data verbruiken (je verbruikt geen internet)? Je speelt de film immers af vanaf een dvd, niet vanaf internet. Een hdmi-kabel is gewoon een specifiek type kabel dat niet per se iets met internet te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, je zou een HDMI-kabel kunnen vergelijken met een USB. Hij brengt gewoon gegevens over tussen 2 apparaten. Dit doet hij door middel van een kabelverbinding, hier is dus geen Wi-Fi, Bluetooth of NFC-chip voor nodig.
Om dit te bewijzen kan je bijvoorbeeld je internet uitzetten op beide apparaten (als dat kan op de tv). Dan zal de film het alsnog doen.