Wil een TV kopen. Maar geen Smart TV- en bij het kopen, na het kopen niet vastzitten aan welk abo/verplichting dan ook. Kan dat tegenwoordig nog ?

Toegevoegd na 1 uur:
Een van de redenen om géén Smart tv te doen is de volgende
https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/smart-tv-fabrikanten-waarschuwen-niet-voor-privacyschending/
En er is makkelijk meer van te vinden.
Opvallend dus, dat inmiddels bijna geen TV's te krijgen zijn zonder...
Geeft dat niet te denken ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Als je geen lening, afbetaling o.i.d. neemt heb je nooit een abo op een tv.
Als je gebruik wil maken van kabel o.i.d. is een ander verhaal.
ronron1212
6 jaar geleden
Al zal je wel een lening of afbetaling nemen @Turfgraver dan heb je nog geen verplicht abo
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Als jij jouw TV niet op het internet aansluit heb je gewoon de privacy van een 'domme' TV.
paulus811
6 jaar geleden
Ik zou me ook niet heel bang laten maken, want zo'n beetje alles om ons heen wordt vroeg of laat op internet aangesloten. Zelfs sommige koelkasten hebben die mogelijkheid inmiddels al. Vrijwel iedere tv is tegenwoordig 'smart', dat wil zeggen dat je er apps op kunt installeren om bijvoorbeeld video te kijken. Maar zolang jij het ding niet op internet aansluit via wifi of een ethernetkabel, is er niets aan de hand. Maar nogmaals, als je bang bent voor je privacy, doe dan ook je telefoon, tablet en pc de deur uit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mocht je per se geen Smart-TV willen, kijk dan op Marktplaats of zo. Genoeg aanbod van mensen die geen smart-tv hebben en er juist wel een willen.
LeonardN
6 jaar geleden
""
Opvallend dus, dat inmiddels bijna geen TV’s te krijgen zijn zonder…
Geeft dat niet te denken ?
"" Nee, dat geeft niet te denken. Een TV zonder smartfunctionaliteit zal slecht verkopen, speciaal gemaakt moeten worden etc.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een TV is lang niet zo smart meer als je deze niet aan het internet knoopt, dus koop gerust een smart TV en laat de verbinding met internet achterwege, dan heb je niet de paranoia zoals bij TROS Radar dat ‘fabrikanten’ mogelijk met je mee luisteren of kijken, maar heb je toch alvast de technologie in huis mocht je van gedachten veranderen, een win-win situatie.
paulus811
6 jaar geleden
Er is ook bijna geen nieuwe auto meer te krijgen zonder verbinding met het internet. Als je bang bent voor je privacy is die ontwikkeling wellicht nog angstiger. Maar denk ook eens aan de positieve zaken die deze ontwikkeling met zich meebrengt, zoals storingen oplossen op afstand, locatiebepaling bij een ongeluk etc.

Antwoorden (2)

Er is geen goede reden om een tv te kiezen zonder smartfunctionaliteit. Het is zo standaard dat je haast wel smart moet of anders je keuze enorm beperkt.

Je zit als je gewoon de tv in een keer koopt nooit aan een abonnement. Dat heeft er ook nog nooit aan gezeten ook.

Kan dat tegenwoordig nog ?
Ja, heeft altijd gekund. Ik snap niet eens welke verplichting je zou bedoelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
631 van de 715 TV's boven de 400 euro zijn " smart". Dat is bijna 90%.

Toegevoegd na 4 minuten:
Aan de andere kant zal je een abonnement moeten nemen om TV te kunnen kijken op je TV, anders heb je een veredelde monitor.

Toegevoegd na 12 uur:
Geen SmartTV:
https://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/#filter:q1YqKMpMTvVNrFCyMjMwMNCB8jPzlKyMTIHc4oLUZLfMnJLUomIlq2olQwsTcxBdlpijZKVkam5srFRbWwsA
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Plus. Vanwege de eerste toevoeging, welke een concreet antwoord op de vraag is.
Je zou een smart tv kunnen kopen maar dan zonder hem op het internet aan te sluiten.
Een andere optie is een Chromecast, deze maakt elke tv ''smart''. Ik weet niet of ze daarbij beter met je privacy omgaan.. Dat zou je even uit moeten zoeken.