maakt mediabox het mogelijk om tv opnamen op eigen pc op te slaan, ook als je zelf op dat moment niet kijkt?

Toegevoegd na 57 minuten:
ik zit bij Ziggo maar heb geen idee hoe ik bij mediabox kom en hoe ik deze moet gebruiken.

Toegevoegd na 8 uur:
hoe kan ik mediabox gaan gebruiken (zie niet hoe dat zou moeten) en hoelang kan ik uitzendingen daar bewaren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
Welke mediabox ? Die van Ziggo (en voorheen UPC) ?
gvrox
8 jaar geleden
De mediabox waarmee je op kunt nemen wordt niet meer door Ziggo geleverd, tegenwoordig is er de Horizon box hiervoor. Welke box bedoel je nu, en heeft Ziggo er geen gebruiksaanwijzing bijgedaan ?
amc
8 jaar geleden
Indien je de horizon-box hebt, kan je programma's tot 7 dagen terugkijken, gratis en voor niets en ook als je het gewone standaardabonnement hebt. Je drukt daarvoor op de tv-gids knop op de afstandbediening. Je krijgt dan een overzicht van alle zenders en programma's onder elkaar die op dat moment bezig zijn en die volgen. Je kunt met de pijltjestoets ook teruggaan naar programma's die eerder te zien waren.
Zie je het programma dat je terug wilt zien, druk je op 'ok' en je krijgt een menu te zien. Je klikt dan op 'kijken' en je krijgt het programma vanaf het begin te zien.
Helaas kan je de reclames niet terug spoelen. Je kunt ook via de 'on demand' knop op de afstandbediening van een andere interactieve digitale ontvanger als Ziggo-abonnee naar 'tv gemist' gaan. Bij Ziggo kan je dan NPO 1,-2 en -3 ook tot 7 dagen terug gratis terugkijken. Ook andere zenders zoals die van de RTL, Veronica, SBS6 en net5 kan je terugkijken maar ze zijn niet allemaal gratis. Soms moet je er iets voor betalen, maar dit is dan een klein bedragje.