Hoe kan ik het geluid van mijn ps3 op boxjes aansluiten?

Ik heb een ps3 slim, alleen om mijn hp monitor, heb ik geen speakers, wel een hdmi ingang. Dus op mijn scherm krijg ik dan waarschijnlijk geen geluid. Ik zat dus bij instellingen te kijken, en ik zag dat er 3 mogelijkheden waren.
1: hdmi
2: digital audio
3: weet ik niet meer.
Maar hoe kan ik dus geluid krijgen, zonder dat ik een nieuwe monitor hoeft te kopen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar wil je het op aansluiten?
Als je een speakerset hebt met een optische ingang hebt lijkt me dat het makkelijks.

Antwoorden (2)

speakers met een hdmi aansluiting ( ze zijn best duur )
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jouw playstation heeft een optische uitgang, meestal zijn er wel speakers (of een soundbar wat ik bij mijn playstation 4 heb) te vinden die een optische uitgang hebben. Mijn soundbar kostte 75 euro, en wat een geluid komt daar uit. Niet zo heel duur dus, maar ik weet natuurlijk jouw budget ook niet.

Toegevoegd na 58 seconden:
En dan moet je natuurlijk wel een box of wat dan ook vinden die een optische ingang heeft, deze kan je dan met elkaar verbinden met een optische kabel. een goede optische kabel kost ongeveer 10 euro
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb nog 2 computerspeakers liggen met 3,5 mm jack. Ik was eigenlijk van plan die erop aan te sluiten. Ik ging even googelen voor een kabel van optisch naar 3,5 mm jack en toen vond ik dit: http://www.muurbeugel.nl/3___5mm+optische+verloop+kabel+1+meter+gold+plated?gclid=CjwKEAjwpsGqBRCioKet--bp_QcSJADCtbsbM-uiDTuWskj5JOOVdfy07P17y0Ggq1QQ7M3kjVtgNxoCVwnw_wcB Zou dit werken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk het wel, maar ik weet het niet zeker. Ik heb geen ervaring met dit soort kabels