bestaat er een bepaald apparaat waarmee je een coax kabel kan aansluiten via het stopcontact?

Ik wil de tv verplaatsen naar een plek waar geen aansluiting in de muur zit voor een coax. Ik heb eens gehoord dat je tegenwoordig lan-kabels kan aansluiten via het stopcontact met een bepaald apparaatje. Ik vroeg me af of dit ook bestaat voor de tv? Want een kabel doortrekken is zo veel werk, en ik zou zeggen dat dat tegenwoordig makkelijker moet kunnen
alvast bedankt:)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, zoiets bestaat niet, in het coax signaal zitten tientallen analoge en digitale kanalen die niet eenvoudig (tegelijk) om te zetten zijn naar een signaal dat over een powerline adapter zou kunnen gaan. Over coax worden meerdere gigabits per seconde worden verstuurd, dat halen powerline adapters (nog niet).
gvrox