Welke LED TV past maximaal op een tv tafel met breedte 83 cm en diepte 42 cm ?

Mijn tv tafel heeft afmetingen 83 cm breedte en diepte (lengte) 42 cm,om nu te voorkomen dat ik een te grote tv bestel vraag ik me af of iemand weet welke diagonaal een tv maximaal mag hebben zodat hij past op de tv tafel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Elke TV past zo'n beetje op die tafel. De diagonaal van de tv is namelijk niet van invloed. Waar je mee te maken hebt is de voet. Die zal zelden de 83x42cm overschrijden. Alleen als je tv in een kast staat heb je met afmetingen te maken, niet als je hem op een tafel zet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je een TV wil die niet of niet veel breder is dan je tafel kan je een 37" (94cm) TV kopen.

http://www.prinds.com/tools/screenDimensions.htm

Toegevoegd na 1 dag:
Ik zie nu dat 37" TV's weinig meer voorkomen en zoals eldeejee terecht opmerkt de randen ook nog voor extra breedte zorgen.

Als je dus echt niet buiten de tafelbreedte wil gaan schiet je dus terug naar 32". In veel gevallen een "kleine" TV, ik zou eerder voor een 42" model gaan en er niet zo'n probleem van maken dat de zijkanten over de denkbeeldige zijkant van de kast valt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De dikte van de rand is uiteraard ook van invloed ;-)