Hoe krijg ik internet op mijn Smart TV?

Ik wil graag internet op mijn Smart TV maar hij is niet WIFI geschikt, een andere opte is via een kabel maar dat kan ook niet want de tv komt boven en onze experia box van KPN is beneden. En ik kan geen gat door het plafond heen zagen ofzo. Ik heb echt hulp nodig! Als er andere opties zijn om internet op mijn Smart TV te krijgen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Door gebruik te maken van een los verkrijgbare USB-adapter kan je jouw Smart TV vaak alsnog geschikt maken voor draadloos internet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan. Vaak moet je dan ook nog gaan werken met wifi-versterkers om er voor te zorgen dat het wifi-signaal in die slaapkamer sterk genoeg is om de smart-tv te gebruiken.
De oplossing voor dit soort situaties is het gebruiken van zogenaamde "Powerline adapters". Met deze apparaatjes leg je een internetverbinding aan via het stroomnetwerk van je huis. De adapters zijn er voor verschillende snelheden en ze zijn er ook met een eigen contactdoos zodat je hem tussen de wandcontactdoos en de stekker van bv tv of Experiabox kunt zetten.

De ene adapter stop je in een wandcontactdoos bij je Experiabox en sluit je met een UTP-kabel aan op je Experiabox. De andere steek je in een wandcontactdoos bij je tv en ook daar sluit je met een UTP-kabel de adapter aan op de tv.

Op deze manier wordt je internetsignaal boven op de tv aangesloten zonder dat je kabels hoeft te trekken (gaten boren) of met wifi versterkers en USB-wifi apparaten hoeft te werken.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat het niet zo snel is als een kabelverbinding maar als het gaat om browsen/facebooken/etc op je tv boven is de snelheid prima; als het gaat om bv digitale tv ontvangen kan het wel eens storingen geven.