Is het slecht voor het scherm van de tv als die de hele dag op "radio" staat?

Wij hebben sinds kort digitale tv en radio en de radio gaat nu via de tv. het scherm wordt zwart maar de letters van de radiozender blijven (verspringend) in beeld. is dit slecht voor het tvscherm en heeft het invloed op het aantal branduren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien slijt hij iets harder maar ik heb al jaren Digitenne en ik heb een stokoude televisie en alles doet het uitstekend dus ik zou me er niet te druk om maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je met rechtstreeks op de radio aansluiten minder stroom verbruikt en je tv gaat langer mee.

Antwoorden (4)

Dat verslijt natuurlijk. Bovendien gebruik je stroom die niet nodig is. Sluit je digitale ontvanger aan op de AUX ingang van een Hifi versterker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Hoezo verslijt het ' natuurlijk' ? Wat slijt er dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het heeft nooit zin een toestel ingeschakeld te houden als dat niet nodig is. Toestellen hebben een beperkte levensduur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet je wel een decoder en versterker hebben.
Omdat de letters verspringen is er weinig kans op "inbranding" op het beeld scherm.
Nieuwere generaties TV's hebben hier niet tot nauwelijks last van trouwens.
Oudere generaties Plasma tv's hadden hier wel last van.
Omdat de TV niet compleet uitstaat heeft het luisteren van digitale radio wel invloed op de brand uren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het inbranden van het beeldscherm gebeurt alléén bij de beeldbuis.
Platte schermen branden in het geheel niet in.
Dat is een geheel andere technologie.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Platte schermen branden in het geheel niet in. Wel eens van plasma gehoord?
LCD heeft over het algemeen geen last van burn-in maar ook dat kan gebeuren.
Op het gebied van inbranden, heb je meestal geen last van als het geen plasma scherm is.
Wel zal er slijtage ontstaan omdat deze altijd aanstaat. het scherm wordt gebruikt en toont zwart pixels.

Iedere tv heeft een verwacht aantal branduren. Dit wordt aangegeven door de fabrikant. De tv zal dus hierdoor dus sneller slijten en sneller kapot gaan.