het beeld van mijn lcd tv (Philips) ziet er opeens heel vreemd en onnatuurlijk uit, alsof ik naar een 'negatief' zit te kijken. hoe dit op te lossen?

Van het een op andere moment laat mijn Philips LCD tv van 7 jaar geen natuurlijke kleuren meer zien. Het beeld ziet er uit alsof je naar een ouderwetse negatief kijkt. Zie ook de bijgesloten bestanden. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Is het 'slechts ' een zekeringetje of is er meer aan de hand? Belangrijkste vraag is echter: zou het te maken kunnen zijn en regen een goed tarief?

Toegevoegd na 13 minuten:
Belangrijke informatie die ik in eerste instantie vergeten ben te noemen: ik maak gebruik van een hdmi kabel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een scart kabel gebruikt, probeer dan het schroefje wat losser te maken, het aan te duwen en daarna weer vastschroeven en terug in de tv doen aan beide kanten van de kabel.

Het beste antwoord

Ik heb ditzelfde probleem gehad en daar heeft een software update het verholpen. Op de philips site kun je de laatste versie vinden.
paulus811
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste, bedankt voor uw reactie. Indien mogelijk ga ik een software update uitvoeren. Ik hoop dat het probleem daarmee verholpen zal zijn, alhoewel ik er mijn twijfels bij heb. Op een aantal andere fora (circuitsonline en tweakers) wordt namelijk aangegeven dat het zeer waarschijnlijk een kapotte chipset is, die niet al te lastig te repareren moet zijn. Maar we gaan eerst de software update proberen. Nogmaals bedankt. Gr,
Ronald

Andere antwoorden (1)

Gezien de leeftijd lijkt me dit typisch einde oefening.
Repareren (als het al kan) kost waarschijnlijk meer dan een nieuwe.