Hoe krijg je toch geluid van de TV - en een film - naar de DVD speler, via de boxen van de surround set?

De vorige TV was aangesloten op een dvd speler met surround systeem.

De nieuwe TV (Panasonic) blijkt geen scartaansluitingen te hebben die audiosignaal uitvoert, bijv. naar versterker of DVD speler.
De dvd speler (JVC)heeft geen audio-ingangen.

Moet ik nu een nieuw dvd-speler kopen of zijn er andere oplossingen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ikzelf heb er geen verstand van, maar het schijnt iets te maken te hebben met wel of geen AV, dus misschien alleen een andere kabel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

je kan tulp uitgangen gebruiken voor audio, als de tv die wel heeft (zie plaatje) of een adapter scart naar tulp (zieplaatje) kopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prima oplossing +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De nieuwe TV (Panasonic) blijkt geen scartaansluitingen te hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
.....die audio uitvoeren, wel scart dus wat ik begrijp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het scheen er nu juist om te gaan dat die tulpuitgangen er niet waren. Enfin, de zaak is toch opgelost op een of andere manier....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enige antwoord, zaak opgelost.