Hoe werkt een TV-zender?

Ik snap dat de programma's worden opgenomen dan wel, live worden uitgezonden onder leiding van een regisseur e.d., maar gaan deze beelden dan naar een controle centrum waar een team alles aan elkaar plakt samen met de reclames en die ook een storingsbeeld geeft als het in de soep loopt...(zgn eindredactie) ? En wordt dit signaal dan naar een uitzendmedium verstuurd zoals Ziggo? Wie werkt in de TV techniek en wil mij hierover meer vertellen? Bvd!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Antoni
9 jaar geleden
Zie www.beeldengeluid.nl voor meer informatie over dat museum.

Het beste antwoord

Je snapt het volgens mij al heel aardig. De eindredactie zoals jij dat noemt, wordt eindregie genoemd. Zij zijn degene die de bandjes of live uitzendingen doorzetten naar de zendlijn (wat wij thuis te zien krijgen). Zij zorgen ook dat het logo (bug of ident genoemd) uit beeld is bij de reclame (zit deze over de reclame, dan hoeft de adverteerder niet te betalen, vaak zie je dus ook net de ident uit beeld verdwijnen voordat er een reclameblok begint).
Maar ga inderdaad maar eens kijken bij beeld en geluid. Maakt een hoop duidelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah, ben blij dat ik enigszins goed zat! Ik heb een museumkaart dus ik zal tzt eens een bezoekje brengen aan Hilversum. Hartstikke leuk! Bedankt!