Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een TV-zender?

Ik snap dat de programma's worden opgenomen dan wel, live worden uitgezonden onder leiding van een regisseur e.d., maar gaan deze beelden dan naar een controle centrum waar een team alles aan elkaar plakt samen met de reclames en die ook een storingsbeeld geeft als het in de soep loopt...(zgn eindredactie) ? En wordt dit signaal dan naar een uitzendmedium verstuurd zoals Ziggo? Wie werkt in de TV techniek en wil mij hierover meer vertellen? Bvd!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Antoni
9 jaar geleden
Zie www.beeldengeluid.nl voor meer informatie over dat museum.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je snapt het volgens mij al heel aardig. De eindredactie zoals jij dat noemt, wordt eindregie genoemd. Zij zijn degene die de bandjes of live uitzendingen doorzetten naar de zendlijn (wat wij thuis te zien krijgen). Zij zorgen ook dat het logo (bug of ident genoemd) uit beeld is bij de reclame (zit deze over de reclame, dan hoeft de adverteerder niet te betalen, vaak zie je dus ook net de ident uit beeld verdwijnen voordat er een reclameblok begint).
Maar ga inderdaad maar eens kijken bij beeld en geluid. Maakt een hoop duidelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah, ben blij dat ik enigszins goed zat! Ik heb een museumkaart dus ik zal tzt eens een bezoekje brengen aan Hilversum. Hartstikke leuk! Bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding