(Voor liefhebbers van animatieserie SpongeBob SquarePants) Waarom is de naam van Octo zo misleidend?

Ten eerste is octo een octopus en die heeft ALTIJD 8 tentakels. Maar octo heeft er 6.
Ten tweede, octo is Latijns voor 8, en hij heeft nog steeds 6 tentakels.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (1)

Zes potige octopussen bestaan wel degelijk (zie foto), al zijn ze wel zeldzaam.

Stephen Hillenburg, de bedenker van SpongeBob SquarePants, zegt dat Octo een zeldzame vorm van octopus is die slechts 6 poten en zijn blauw-groen, maar hij zei ook dat Octo met 8 tentakels er lomp uit zag, zodat hij heeft gekozen voor het 6-potige type octopus.

Toegevoegd na 18 minuten:
Overigens scheelt het natuurlijk ook in het tekenwerk. 6 poten is nu eenmaal minder werk dan 8 poten. Om diezelfde reden hebben de meeste Disney-figuren b.v. ook maar 4 vingers aan elke hand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft een octopus met 6 tentakels dan niet een afwijking of een handicap?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Of een echte octopus dan een afwijking heeft weet ik eerlijkgezegt niet. Ik weet alleen zeker dat het bestaat. Wat Octo betreft... het is een cartoon-figuur. Ik heb niet de indruk dat hij het gemis van zijn 2 ledematen als een handicap ervaart, dus het zal wel meevallen.