Kan ik mijn geld terugvragen omdat het product gewoon niet goed werkt?

Hallo, Mijn schoonvader heeft in augustus een digibox aangekocht van belgacom. Ik zelf heb de ervaring dat wanneer je een digibox bij de provider koopt dat vaak niet zo'n goed spul is. Maar ik kende mijn schoonvader nog niet erg goed toen dus heb mijn mond maar dicht gehouden daarover.

Wat blijkt nu. Ik moet ondertussen al voor de tweede keer terug voor de garantie omdat de digibox gewoon niet goed werkt. Continu bellen naar de technische dienst en slecht geholpen worden.

Nu is mijn vraag. Kan ik mijn geld terug krijgen. Ik ben absoluut niet tevreden met het product en mijn schoonvader ook niet. Ik ben bereid het om het nog een keer aan te kijken met de tweede garantie maar als er daarna weer problemen zijn wil ik echt mijn geld terug.

Ik kan op internet niet goed vinden wat mijn rechten zijn.

Kan iemand mij hiermeer helpen?

Alvast vriendelijk bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

als het aan de garantie licht niet

In de wet staat dat een verkoper een deugdelijk product moet leveren. Een product is niet deugdelijk als het niet compleet is, kapot is, het niet goed doet (in uw geval dus) of als het niet kan wat de verkoper heeft gezegd. Je hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dit mag de verkoper kiezen. Wilt de verkoper dit niet, kunt u het geld terugkrijgen. Je kunt het uitgebreider lezen in de consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100