Hoe kan ik zien of mijn tv een HDMI aansluiting heeft?

Ik heb een tv, maar weet niet of er HDMI op zit. Hoe kan ik aan mijn tv zien of HDMI erop zit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaak staat het er met letters bij, het lijkt het meest op een USB aansluiting (rechthoek maar nu met twee afgesneden hoeken). https://www.google.nl/search?q=hdmi+ingang&rlz=1C1CHFX_nlNL565NL565&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=pUnQUsz6FOmV0AXaiIDwDA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1523&bih=782&dpr=1.25
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een LCD of Plasma hebt (dus geen ouderwetse beeldbuis) is de kans 95% dat er HDMI op zit. Als hij heel oud is, kan het dat er DVI opzit wat technisch bijna dezelfde aansluiting (minus geluid). Je kan dan met een simpele HDMI-DVI kabel en losse audiokabel een HDMI-apparaat aansluiten.

Antwoorden (2)

Zoek even op een afbeelding van een hdmi aansluiting op google.
zoek met de term

tv hdmi aansluiting
10 jaar geleden
hier een foto van een HDMI aansluiting. Het staat ook meestal onder de specificaties in de handleiding.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:HDMI_connector-female_PNr%C2%B00057.jpg
Plaatje bij antwoord
ronaldP