hoe kun je lipsynchronisatie op tv instellen?

op onze slaapkamer-tv loopt het geluid niet synchroon met, onder meer, de lippen van mensen die het woord voeren. het is stand-alone. hoe kan ik dat veranderen?

Toegevoegd na 9 minuten:
het gaat om een Sony KDL 26BX320

Toegevoegd na 6 dagen:
in reactie op gewone gast: het gaat om gewone tv-programma's. kan het zijn dat het komt doordat er een (oudere) videorecorder tussengeschakeld is. zo ja, waar moet ik dan kijken om het probleem (misschien) op te kunnen lossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor TV?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welk geluid loopt niet synchroon? Van het TV kijken of een aangesloten DVD-/Blu-ray speler?
In het geval van TV kijken; hoe kijk je TV? Analoog, digitaal met een kastje of digitaal met een Ci+ module?
In het geval van een aangesloten speler; hoe is deze aangesloten? Met een Scart of met een HDMI kabel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebeurd hier ook wel eens (digitale tv via schotel). is echt hinderlijk.
Vrijwel altijd volstaat het dan om even naar een andere zender te zappen en dan weer terug. De lipsync is dan weer 100%.

Antwoorden (1)

Helaas niet mogelijk.
Daar het beeld en de geluid in jou tv als één bron wordt verwerkt ( beeld en geluid als één ).
Deze twee staan onlosmakelijk van elkaar.

Vaak ontstaan dit soort dingen door invloeden van buitenaf.
In geval van een ( uiteraard legaal ) gedownloade films kan het wel eens gebeuren dat de televisie de gebruikte compressie niet kan hanteren.
Voor dat laatste zou je kunnen overwegen om deze nogmaals te converteren met een codec waarmee de tv wel mee overweg kan.