aansluiting tussen tv en dvd/hd-recorder: is hdmi altijd ok?

Ik ga een nieuwe tv en dvd/hd-recorder kopen. Dus ik krijg te maken met allerlei nieuwe dingen waar ik nog niet eerder van gehoord heb. Kan ik ervan uitgaan dat als ze allebei een hdmi-uitgang hebben, dat ik ze dan op elkaar kan aansluiten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja HDMI is universeel, backwards en forwards compatible (dus nooit een probleem met versies). Als je digitale-tv afneemt van een kabelaar: Tegenwoordig zijn er TV's waarop je een externe HDD kan aansluiten en je op kan nemen. DVD is ouderwets, met Blu-ray en HDMI kan je volop genieten van HD (1080p). Een tv die opneemt met HDD is heel prettig, je zoekt door de gids en klikt aan wat je op wil nemen. Geen gedoe met instellen e.d. . Enige is dat je wel een tv moet hebben met dubbele tuner, of je neemt op als je geen tv kijkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!

Antwoorden (1)

Inderdaad kan je hiervan uitgaan. HDMI is eigenlijk tegenwoordig de standaard aansluiting voor het aansluiten van de diverse apparatuur op elkaar.

Met vriendleijke groet,
Johan van Kieskeurig.nl