Kan ik apple tv aansluiten op de component ingang op mijn (niet HD) tv?

Ik heb een kabel zoals in bijgeleverde plaatje maar ik krijg geen beeld als ik deze aansluit. Ook niet met een blue ray speler of TV
Ik heb een Panasonic Viera TV (geen HD , wel HD ready)
zit alleen scart ingang op en ook component ingang.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

HDMI is een digitaal signaal terwijl component analoog is. Daarnaast is de datasnelheid van HDMI hoger wat belangrijk is voor Full HD, 3D en 4K TV. Als jouw TV alleen component heeft, vermoed ik dat jouw TV enkel gebruik kan maken van 710p of 1080i. Check even of de Apple TV dit uit kan sturen. Kan de Apple TV enkel 1080p uitsturen, dan heeft omvorming geen zin.

De kabel die je laat zien is een kabel die in enkele gevallen werkt. Er is sporadisch apparatuur te vinden die het analoge signaal over de HDMI kan uitsturen. In het echt ben ik dit nog niet tegen gekomen. Die kabel mag je helaas in de WeCycle bak stoppen.

Hier boven wordt al een omvormer genoemd. Ik heb het zelf ook met een omvormer gedaan en wel degene die in de link hieronder staat. De omvormer moet niet alleen het digitale signaal omzetten naar analoog, maar ook in staat zijn om de codering eraf te halen. Veel uitzendingen en films zijn namelijk beveiligd tegen ongewilde opnamen om zo verspreiding te voorkomen. Daar kun je deze techniek namelijk ook voor gebruiken. Zou de omvormer het DRM signaal niet kunnen afbreken, zou hij dus niet altijd werken. Bij het kastje dat ik gebruik gaat de beveiliging inderdaad van het signaal af waardoor ik alles op mijn oude, maar nog steeds enorm fijne plasma TV kan kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je hdmi 2,3,4 hebt kan het denk ik wel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is je tv of Apple tv niet geschikt daarvoor. Waarschijnlijk is het je TV. De kabel kan het signaal niet omvormen naar het signaal wat je tv wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sommige tv's zijn wel geschikt.
Er zijn zeker mogelijkheden, zo is het mogelijk een HDMI naar componenten conventeerder aan te sluiten.