Hoe lang zou een flatscreen meegaan?

Gewone oude tv's konden zo 15 jaar of langer mee. vraag het me af.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

een flatscreen gaat ong 10-12 jaar mee wat hierboven aangegeven wordt is het aantal branduren van de plasma plaat of het lcd scherm ja die kan jaren meegaan maar de elektronische komponenten ong 10-12 jaar en als je mazel hebt langer en als je pech hebt korter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wij hebben er pas 1 en hebben ons laten vertellen dat de flatscreen tussen 8 en 10 jaar mee gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde levensduur - m.a.w. de tijd tot de helderheid van het scherm is verminderd tot 50°h van het oorspronkelijke niveau - van een Panasonic-plasmascherm bedraagt 60.000 uren.
Dat is gelijk aan 6 uren gebruik per dag gedurende 27 jaar, en wedijvert op zijn minst met alles wat LCD kan beloven.
Dat is toevallig het dubbele van de gemiddelde levensduur van een traditionele CRT-tv.

Bovendien elimineren verbeteringen in de fosfortechnologie het oude plasmaprobleem van `burn in' vrijwel volledig in onze recentste VIERA - plasmatelevisies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een moderne LCD TV gaat 60.000 tot 100.000 uur mee.
Ik kom dan op 50 jaar als je elke dag 4 uur TV kijkt.
Wel lang. Het probleem is wel dat de backlights langzaam aftakelen, waardoor het beeld donkerder wordt en de kleurtemperatuur gaat afwijken. Een LED-TV heeft daar geen last van en gaat nog langer mee.
AWM