ik heb een camper gekocht en er zit een sateliet tv op, er moet een scart kaart in, waar koop ik die? Ik heb geen behoefte aan extra kanalen,

ned 1 en 2 is voldoende

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga naar een radio/tv zaak die satellietontvangers verkoopt met de tuner en zij weten wel welke kaart je daarvoor nodig hebt. Als je in Nederland blijft kan je met een free to Air ontvanger gewoon zonder kaart Nederland 1 2 3 en de plaatselijke tv zender ontvangen. Toegevoegd na 3 minuten: En misschien kan die huidige ontvanger dit ook wel als je 'm laat scannen. Ik had hier een digitenne ontvanger die 1 2 3 ook zonder kaart ontving

Smartcard voor satellietontvangst kun je bestellen bij Canal Digitaal, het koopste abonnement kost € 9,95 per maand. Goedkoper is het om DVB-t te ontvangen, als jouw TV al een digitale tuner heeft dan kun je overal in Nederland Ned1,2 & 3 + 1 regionaal programma gratis (ongecodeerd) ontvangen. Je hoeft dan ook de schotel niet te gebruiken, een sprietantenne is meestal voldoende. Heeft de TV geen digitale ontvanger dan kun je op marktplaats een Digitennetuner kopen, zonder smartcard ontvang je de ongecodeerde zenders.

Een scart kaart kun je verkrijgen bij een radio/tv winkel of bij een telecombedrijf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100