Kun je op een SMART Tv slecht geluid hebben, als je nog analoog kijkt?

Ik heb een nieuwe Smart Tv maar ik moet nog een aantal weken analoog kijken, omdat ik nog zo'n Alles in 1 pakket moet ontvangen.
Dat het beeld dan niet zo goed is begrijp ik maar ik heb ook best slecht geluid. Kan dat er ook mee te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het geluid op platte tv's is doorgaans vrij slecht vergeleken met oude tv's waar de speaker in de vorm van de tv zelf een soort speakerkast had.

Bij platte tv's is het vaak beter voor het geluid om om het geluid door te lussen naar je stereo set. Dit kan via een analoge uitgang ( bijv) de hoofdtelefoon uitgang. Of via een digitale uitgang.

Het slechte geluid heeft waarschijnlijk met de tv zelf te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja...het is een TV van 2000,=
Daar mag je toch wel van verwachten, dat die een goed geluid heeft.
Volgens de winkelier zou het wel met het analoge kijken te maken hebben, ik moest het maar even afwachten, totdat ik dat alles in -1-pakket heb. Maar ik laat morgen dus mooi een aantekening op de bon zetten, dat de garantie van 4 weken omruilen die ze hanteren, ook na de vervaldatum nog geldt.
Krijg nl. pas na 23/10 de digitale aansluiting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook bij een duurdere smart tv betaal doorgaans meer voor het beeld dan voor het geluid. Om welk merk en model gaat het? Je kan trouwens ook via HDMI een blu ray speler aansluiten en zo het digitale geluid testen.
De slechte ervaring bestaat uit twee componenten.

Het eerste is, zoals boven aangegeven, het formaat van de speakers. Hoe groter de kast, hoe voller het geluid. Dat is een stukje natuurkunde en inderdaad gaat het bij super platte TV's meer om het beeld dan om het geluid. De aanschaf van een soundbar leidt al snel tot geluidsverbetering, als is een goede 5.1 set altijd het advies. De prijs van de TV verandert weinig aan het klankaspect.

De tweede is inderdaad dat je analoge TV kijkt. Analoge TV is gevoelig voor de signaalsterkte en daarmee ook gevoeliger voor ruis. Dit aspect is opgelost zodra je overstapt, al zou je kunnen kijken of jouw COAX kabel voldoende isolatie heeft en of je niet van die ouderwetse halfplastic koppelstukken gebruikt. Die laten namelijk relatief veel storing toe op jouw COAX signaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een Hirschmann Kabelkeur, pas 1 maand oud, moet dus goed zijn. Maar het probleem heeft zich gisteravond opeens opgelost. Ik heb nl. voor de Smartfuncties een geheel aparte afstandsbediening, hier kun je ook mee zappen. De 1e dag van mijn aankoop heb ik vanalles zitten uit te proberen, omdat ik nog niet op het netwerk ben aangesloten kwam ik daar niet ver me. Vanaf die dag was me wel opgevallen, dat ik achter de aanduiding Ned 1 op het beeldscherm steeds een sterretje had staan. Gisteravond was ik weer met die bewuste afstandsbediening aan het zappen, vervolgens weer overgegaan naar de normale afstandsbediening en opeens had ik goed beeld en ook goed geluid. Later viel me pas op dat ook het sterretje was verdwenen. Wat het nu precies is geweest, weet ik niet, ik ben nog niet zo thuis in dat hele smart gebeuren. Of de Tv kanalen misschien op de Smartinstelling hebben gestaan, of iets dergelijks.....?