Als een TV ineens uitgaat en er lijkt geen stroom meer op te kunnen komen, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?

Ik zette de TV gisteren aan om de samenvattingen van de Champions League te bekijken.
Hij deed het ongeveer 10 seconden, toen hoorde ik een zacht plofje, het beeld ging op zwart en het rode lampje, ter indicatie van standbye stand was ook uit.
Ik kon op de aan/uit knop drukken wat ik wilde, er gebeurde helemaal niets.

Wat kan er met de TV aan de hand zijn (lees: hoeveel zou een eventuele reparatie kunnen kosten).
Het is een LG van amper 6 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
51K

Het beste antwoord

Iets dergelijks is ons ook overkomen . Precies wat jij beschreef , plofje ( zelfs met een vonk ) .

Het was een voedings defect . ( Elektrische voeding , transformator in de tv) .

Even bellen met het service nummer van de leverancier. Het probleem aangeven en dan is het waarschijnlijk een storing aan de voeding .

Repareren van onze Bang en Olufsen kostte € 150,- en hij is weer zo gloed als nieuw !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor 150 euro wil ik hem nog wel laten repareren, maar meer moet het dan ook niet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , lijntrafo. Hetzelfde als in patim's antwoord. Ik hoop dat het bij jou dat ook zo is , dan kun je nog jaren kijken. Ik heb ook een beeldbuistv en blijf daar lekker nog jaren naar kijken ( hopelijk ) .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goldenten had het correcte antwoord. Ik heb mijn tv nu alweer terug en het was inderdaad de voeding.
De tv was van een goedkoper merk dan een Bang en Olufsen, dus mijn herstelkosten waren ook lager :)
Kosten: 80,81 Euro.
Ik kan weer de OS volgen !

Andere antwoorden (7)

Ik ben bang dat het einde verhaal is.

Een tv op dergelijke leeftijd is meestal niet meer te reparenen (zonder dat je boven de prijs van een nieuwe uitkomt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt op een zekering. Die vliegt er echter niet voor niets uit.
Laten repareren bij de vakman en offerte opvragen. (Dit kots meestal wel geld, onderzoekskosten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen dat er een zekering kapot is, maar hiervoor zal dan waarschijnlijk ook oorzaak aanwezig zijn. Het kan een kleine of een grote ingreep zijn. Ik denk dat een consult bij de TV dokter niet onverstandig zou zijn, uiteindelijk is dat de specialist die het goed kan beoordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een tv van 6 jaar is eigenlijk niet meer te repareren onder De nieuw prijs van een nieuwe van hetzelfde type
reken tegenwoordig voor een tv een levensduur van 7 jaar

of je zoekt op marktplaats en goeie tweedehands die koop je voor een prikkie.

ik denk dat je voor de prijs van de onderzoeks kosten al een goeie tweedehands hebt
14 jaar geleden
voeding waarschijnlijk doorgebrandt. Reparatie kosten bij een officieel reparatie bedrijf ommenabij de 250-300 euro.
Maar het kan oo een zekering zijn deze kan je zelf wel vervangen en dan ben je voor 50 cent klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er even vanuit dat het een tv met glazen beeldbuis is.
Geen enkel monteur, zelfs 1 die deze apparaten repareert, kan met zekerheid zeggen wat er aan de hand is zonder het apparaat open te maken en het een en ander te meten.
Wel kan ik zeggen dat het altijd wat gaat kosten. Het ligt aan wie het repareert, als hij een eerlijke prijs rekent, en welke materialen vervangen moeten worden.
Wel kan ik aangeven uit ervaring welke dingen je kan verwachten:
De hoofdzekering in de voeding 2/4 Amp 250V
Een defecte transistor in de voeding.
Een defecte brug-cel in de voeding
een defecte PTC-weerstand
Een defecte strurings IC voor de Duty-Cycle voeding.
Een defecte hoogspanning-transformator
Een defect lijn-transistor
En soms zelfs een los soldeer-contact, die zelfs eenvoudig is op te lossen (even vast solderen)
Deze oorzaken komen het meeste voor. Prijzen van deze onderdelen verschillen van enkele euro's tot de trafo van boven de 100 euro, en dan komt het arbeidsloon van de monteur erbij (sommigen berekenen de zoektijd mee met meten)
MAAR: Er zijn nog meer opties, maar de meeste kunnen goedkoop zijn qua materiaal. In het ergste geval de beeldbuis, maar dan is het einde verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Piertje: Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb hem net weggebracht en afgesproken dat ze me bellen als ze meer weten, zodat ik dan een keus kan maken of ik het bedrag dat het gaat kosten voor het apparaat over heb of dat ik een nieuwe haal. Ik weet dat ik onderzoekskosten moet betalen, maar die worden kwijtgescholden als ik daar ter plekke een nieuw apparaat haal.
Je had trouwens gelijk, het is nog zo'n oude met een glazen beeldbuis, dat ding weegt zelfs prehistorisch. Als reserve heb ik nu een grote, platte meegekregen, weegt haast niets. Zit te overwegen deze te houden en te ontkennen dat ik mijn oude ooit weggebracht heb :)
Ik heb hetzelfde gehad ongeveer 2 jaar geleden. Bleek de lijn-trafo te zijn. Totale kosten incl. arbeidsloon, 98 euro. Daar koop je geen "goede" tweedehands voor en ook geen nieuwe.

Het is wel aan te raden om van tevoren een afspraak over een maximumprijs te maken. Of dat ze eerst bellen met de geschatte kosten. Onderzoekskosten zullen niet hoger zijn dan 25 euro.