waarom kan ik geen gebruik maken van een draadoos thuisnetwerk instellen met een philips 32pfl7605 tv?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
Het is me niet helemaal duidelijk wat het probleem is precies is
je spreekt over draadloos thuisnetwerk ?
bedoel je dat ook
of gewoon internet ?
in het eerste geval een tv een een output apparaat geen storage device dus daar een netwerk mee opzetten heeft weinig zin in de spec die ik kan vinden staat Samenvatting: 4 x HDMI, 1 x USB, 2 x SCART, 1 x Ethernet, geschikt voor WiFi misschien heb je een dongle nodig ??
Hij is misschien wifi geschikt, maar dat wil niet zeggen dat het er al in zit ,sommige smart-tv hebben een extra dongle nodig. bovendien een kabel verbinding is altijd beter ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt de PTA01 Dongle nodig om draadloos verbinding te kunnen maken met het internet. Heb alleen niet te veel verwachtingen van het (draadloos) internetten op je tv. Als je de mogelijkheid hebt om via kabel je tv aan te sluiten op het internet heeft dit de voorkeur.

Antwoorden (1)

Je TV is WLAN ready.
Dat wil zeggen dat ie niet zelf beschikt over een WLAN apparaat, die zit niet ingebouwd.
Je kunt wel met een WLAN dongle (dat is een USB stick waarin een WLAN zender/ontvanger zit) een draadloze internetverbinding maken.

Deze usb WLAN steek je in de 1e USB poort van de TV. Deze herkent dan automatisch de WLAN device en zal zich daarna gaan aanmelden bij je router waarna deze de TV een IP adres zal toekennen.
De TV zorgt dan verder zelf voor de communicatie met je router (het thuisnetwerk).

Mogelijk moet je via het menu van de TV eerst de USB dongle installeren maar daarna gaat alles automatisch.

Je kunt de TV wel via een UTP kabel met je router verbinden. Daarvoor heeft de TV een zgn. RJ45 aansluiting. Met deze verbinding is de TV ook met het internet verbonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je reactie! En zit er nog een verschil tussen het gebruik tussen een wlan dongle en een utp kabel, wat is beter?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het verschil is dat de UTP kabel geen last heeft van omgevingsinvloeden en een snellere dataoverdracht heeft dan met het gebruik van een WLAN dongle.
Als je meerdere apparaten aan de router met een kabel wil verbinden dan moet je gebruik maken van een zgn. HUB/Switch.
Dat is een kastje waarop je de uitgang van de router aansluit waarna je vervolgens 4 tot 8 PC's, printers, laptops of multimedia apparaten van een eigen bekabelde internetverbinding kunt voorzien. De dongle is het gemakkelijkst als je geen extra kabel wil trekken.