Wie brengt momenteel de beste 3 d tv op de markt.

Wij willen graag een 3 d scherm kopen maar zien door de bomen het bos niet meer. En bestaat er ook al
3 d tv zonder een bril te hoeven op te zetten?

Weet jij het antwoord?

/2500

de beste 3d tv's zijn vooral vind ik van samsung en lg. en er zullen wel tv's bestaan zonder een 3d bril zoals de 3d ds van nintendo. Zelf zou ik het niet nemen omdat het oogklachten kan veroorzaken.

3D zonder bril bestaat, maar is erg prijzig. Het is feitelijk niet beschikbaar wanneer je geen € 7500,- wil betalen. Toshiba is volgens mij de enige die het te koop heeft op het moment, de 55ZL2. Wat de beste 3D met bril is kun je niet concreet zeggen. Sowieso heb je een verschil tussen actieve en passieve 3d. Passief kijkt rustiger, maar heeft ook als belangrijk nadeel dat je maximaal de helft van FullHD ziet, omdat de resolutie in tweeën verdeeld moet worden. Actief 3d wordt steeds beter, maar als je in staat bent nauw te kijken, kun je bij de betere televisies nog wel crosstalk waarnemen, hoewel dat weinig is. Gezien de hogere resolutie prefereer ik persoonlijk actief 3d boven passief. Dat was in het begin anders, maar omdat het crosstalk-probleem nu verminderd is, stoor ik me er niet aan. Verder is er niet veel 3D-content, dus je kan je sowieso afvragen of je de keus voor een TV wil laten afhangen van de 3d-prestaties. Tot nu toe heb je de beste actieve 3D-prestaties bij de Samsung PSxxE8000-serie. Maar kwa kleurweergave presteert deze minder dan bijv. de Panasonic plasma's in dezelfde categorie. Aangezien je het meeste materiaal niet in 3D gaat kijken, zou ik de betere prestaties kwa kleur van de Panasonic verkiezen boven de 3D-prestaties van de Samsung.

3DTV zonder bril bestaat, maar is verre van aantrekkelijk. Het probleem zit hem vooral in de hoeveelheid kijkhoeken. Actieve 3D is zoals boven beschreven echt Full-HD terwijl passief je in de meeste gevallen 720p beeld geeft. Persoonlijk vind ik passieve brillen fijner zitten omdat ze minder zwaar zijn. Uiteindelijk blijft het een afweging van wat jij zelf mooi vindt en hoe groot jouw budget is. Iedereen die twijfelt kan ik alleen maar aanraden om gewoon een winkel binnen te lopen en wat TV's uit te proberen. Via de onderstaande link kun je wat meer lezen over de verschillende technieken om 3D te kijken.

Bronnen:
http://www.gadgetgear.nl/?s=faq+3dtv

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100