Wie brengt momenteel de beste 3 d tv op de markt.

Wij willen graag een 3 d scherm kopen maar zien door de bomen het bos niet meer. En bestaat er ook al
3 d tv zonder een bril te hoeven op te zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

de beste 3d tv's zijn vooral vind ik van samsung en lg. en er zullen wel tv's bestaan zonder een 3d bril zoals de 3d ds van nintendo. Zelf zou ik het niet nemen omdat het oogklachten kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Samsung en LG inderdaad. Ik geef aan LG de voorkeur omdat die met niet-actieve (en veel goedkopere) brillen werkt. Hetzelfde idee al 3d in de bioscoop.
3D zonder bril bestaat, maar is erg prijzig. Het is feitelijk niet beschikbaar wanneer je geen € 7500,- wil betalen. Toshiba is volgens mij de enige die het te koop heeft op het moment, de 55ZL2.

Wat de beste 3D met bril is kun je niet concreet zeggen. Sowieso heb je een verschil tussen actieve en passieve 3d. Passief kijkt rustiger, maar heeft ook als belangrijk nadeel dat je maximaal de helft van FullHD ziet, omdat de resolutie in tweeën verdeeld moet worden. Actief 3d wordt steeds beter, maar als je in staat bent nauw te kijken, kun je bij de betere televisies nog wel crosstalk waarnemen, hoewel dat weinig is. Gezien de hogere resolutie prefereer ik persoonlijk actief 3d boven passief. Dat was in het begin anders, maar omdat het crosstalk-probleem nu verminderd is, stoor ik me er niet aan.

Verder is er niet veel 3D-content, dus je kan je sowieso afvragen of je de keus voor een TV wil laten afhangen van de 3d-prestaties.

Tot nu toe heb je de beste actieve 3D-prestaties bij de Samsung PSxxE8000-serie.

Maar kwa kleurweergave presteert deze minder dan bijv. de Panasonic plasma's in dezelfde categorie. Aangezien je het meeste materiaal niet in 3D gaat kijken, zou ik de betere prestaties kwa kleur van de Panasonic verkiezen boven de 3D-prestaties van de Samsung.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3DTV zonder bril bestaat, maar is verre van aantrekkelijk. Het probleem zit hem vooral in de hoeveelheid kijkhoeken.

Actieve 3D is zoals boven beschreven echt Full-HD terwijl passief je in de meeste gevallen 720p beeld geeft. Persoonlijk vind ik passieve brillen fijner zitten omdat ze minder zwaar zijn.

Uiteindelijk blijft het een afweging van wat jij zelf mooi vindt en hoe groot jouw budget is. Iedereen die twijfelt kan ik alleen maar aanraden om gewoon een winkel binnen te lopen en wat TV's uit te proberen.

Via de onderstaande link kun je wat meer lezen over de verschillende technieken om 3D te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijken in winkels of een televisie je bevalt is een advies dat ik nooit geef. Hooguit om te kijken of het uiterlijk van het toestel bevalt, maar niet voor het beeld. De omstandigheden in de winkel zijn totaal niet te vergelijken met die je thuis hebt, de instellingen van toestellen zijn vrijwel altijd verre van optimaal, er draait niet altijd goede content aan de hand waarvan je iets over de HD-kwaliteiten kan zeggen en dan heb je ook nog allerlei invloeden die je beoordelingsvermogen beperken als televisies die feller staan waardoor kleuren mooier lijken voor de leek, verkopers die met wanargumenten komen om de klant te verleiden naar de keus voor een bepaald toestel dat zijn/haar voorkeur heeft, etc. Reviews lezen, is the way to go. En dan eigenlijk alleen op HDTVtest.co.uk en FlatpanelsHD.com. Hardware.info heeft ook goede reviews, maar bespreekt niet zo vaak televisies. Twee bekende organen die mensen gewoon links moeten laten liggen zijn de consumentenbond en Tweakers.net. De eerste slaat al jaren de plank mis als het om televisies gaat en eigenlijk alles dat ook maar enigszins iets met IT te maken heeft. Tweakers is in principe een goede site, maar laat persoonlijk voorkeuren te veel spreken. Iemand die een beetje in de materie zit (wat ook voor 90% geldt voor de regelmatige bezoekers van die site) snapt de nuance die gelegd moet worden, maar een gemiddelde consument niet.
Als het alleen effe om televisies gaat heb ik al twee keer gezien dat gelijkwaardige kleurenmetingen heel anders beoordeeld werden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat actieve 3D is inderdaad 'FullHD', zij het met een kanttekening. Jij omschrijft het als 'echt FullHD' waarmee je concreter word dan ik. Echter klopt het dan niet meer in het geval van bepaalde actieve televisies. Behalve de meest recente Samsung-serie die ik noem, en dan alleen de versies van boven de 50", hebben de meeste andere actiever 3d-televisies niet die volledige resolutieweergave in 3D. Bijv. de Panasonic VT-serie varieert de kleuren gamut, waar de Samsung altijd alles weergeeft. Maar goed, of je dat merkt tijdens het kijken? Gezien de overige prestaties zou ik alsnog voor de Panasonic kiezen. Persoonlijk vertrouw ik Samsung sowieso minder wegens bepaalde problemen als het klik-geluid probleem dat tot op de dag van vandaag met enige regelmaat daar terugkomt en de support van Samsung daar niet al te open over is. Maar ook Panasonic mag op de marketing term 'FullHD 3D' aangekeken worden aangezien dat niet helemaal klopt. Maar goed, als je alle fabrikanten om hun nepmarketing zou moeten aanpakken, blijft Sharp als enige over.